Dacia are două modele în top zece, în Franța
Astfel, vânzările Dacia în Franța, cea mai mare piață a mărcii românești, s-au situat în ianuarie la 8.648 unități, față de 8.597 unități în prima lună a anului trecut, potrivit datelor asociației constructorilor auto francezi CCFA.
Cota de piață a Dacia a coborât în acest interval de la 6,46% la 6,28%.
Piața franceză a autoturismelor a consemnat o încetinire în luna ianuarie, fiind în urcare cu 3,5%, la 137.788 mașini, după ce anul trecut a avut o rată de creștere superioară, de 6,8%, la 1,92 milioane de unități.
Deși a avut în ianuarie o creștere sub cea a pieței, Dacia a revenit cu două modele în top zece după vânzări în Franța.
Astfel, Sandero se află acum pe locul al șaptelea, cu 4.193 de autoturisme și o cotă de 3%, față de nouă în decembrie, în timp ce Duster a urcat de pe 13 pe nouă, cu 2.928 mașini, reprezentând o cotă de piață de 2,1%.
În top 100 se află în luna ianuarie și Dacia Lodgy – pe 54, Dacia Dokker – pe 71 și Dacia MCV II – pe 95.
Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare, vânzările Dacia au scăzut de la 391 de unități în prima lună a anului trecut la 113 unități.
Anul trecut, vânzările de autoturisme Dacia noi au coborât cu 5% în Franța, la 97.441 unități. Evoluția negativă a vânzărilor Dacia pe o piață în creștere a dus la scăderea cotei de piață a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08% anul trecut.
Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 7,7% în 2015, la un nivel record de 550.920 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor publicate, la mijlocul lunii ianuarie, de grupul francez Renault. Dacia a înregistrat o creștere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unități în 2014 la 511.510 unități.