Prima pagină » Economic » Dacia, cea mai rapidă creștere intre mărcile Renault

Dacia, cea mai rapidă creștere intre mărcile Renault

Dacia, cea mai rapidă creștere intre mărcile Renault
Veniturile Renault au scăzut cu 0,1% în primul trimestru, la 8,26 miliarde euro, din cauza aprecierii euro pe piețele valutare, în pofida vânzărilor mai mari de autoturisme, Dacia înregistrând cea mai rapidă creștere dintre mărcile grupului francez.

Livările de autovehicule ale companiei au crescut cu 5,1% în perioada ianuarie-martie față de intervalul corespunzător al anului trecut, la 636,239 unități, în princnipal datorită cererii pentru automobile Dacia, potrivit Bloomberg.

„Piața europeană a evoluat mai bine decât ne așteptam în acest trimestru. Scăderea severă a cererii pe anumite piețe cheie, precum și evoluțiile nefavorabile ale cursurilor de schimb valutar, au afectat afacerile în afara Europei”, a declarat într-o conferință directorul financiar executiv al Renault, Dominique Thormann.

Renault, care deține 43% din acțiunile producătorului japonez Nissan, se extinde agresiv pe piețele emergente pentru a reduce dependența de Europa, unde vânzările auto au scăzut anul trecut pentru cel de-al șaselea an consecutiv, la minimul ultimilor 20 de ani. Piața europeană a început să urcest an, Dacia înregistrând în primul trimestru cea mai puternică creștere din Europa în topul mărcilor.

Compania franceză și-a îmbunătățit prognoza pentru piața auto europeană, anticipând creșterea vânzărilor cu 2-3% în acest an, dar anticipează scăderi în Rusia și Brazilia.

Extinderea pe piețele emergente a expus Renault la impactul fluctuațiilor de pe piețele valutare, precum realul brazilian sau rubla rusească. Grupul a precizat că evoluțiile valutare nefavorabile au afetat cu 409 milioane de euro veniturile din primul trimestru.

Piața auto din UE a urcat în primul trimestru cu 8,4%, la 3,246 milioane mașini noi, de la 2,994 milioane în aceeași perioadă a anului trecut.

În primele trei luni ale anului, numărul înmatriculărilor Dacia în UE a crescut cu 42,7%, la 90.500 automobile, față de 63.500 în perioada corespunzătoare a anului trecut, ajutând grupul Renault să afișeze o creștere de 19%.

Autor

Citește și