Dacia face anunțul OFICIAL: de ce mută o parte din producția Logan MCV de la Pitești la Tanger
„Cu scopul de a elibera o capacitate de producție pentru Duster, Grupul Renault va produce Logan MCV și în uzina din Tanger. Astfel, începând din primul trimestru 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni și la uzina din Tanger, în Maroc”, arată producătorul.
„Capacitatea de productie instalată a uzinei din Mioveni este utilizată la maximum. În acest context, această a doua industrializare nu impactează nici organizarea uzinei din Mioveni, nici activitatea și nici salariații din România”, mai precizează Grupul Renault.
Pentru a răspunde succesului gamei Global Access, Grupul Renault va produce Logan MCV într-o a doua uzină. Odată cu succesul modelului Duster, uzina din Mioveni trebuie să răspundă cererii comerciale mari pentru acest model (al doilea din segmentul său, mai ales, în Europa).
Anterior, Jean-François Gal, directorul Uzinei Renault Tanger, citat de site-ul L’Usine Nouvelle a anunțat relocarea în Maroc, din 2017, a liniei de producție Logan Break MCV, aflată în prezent la Pitești.
În primele opt luni ale anului, Dacia a produs 26.239 de Logan MCV, cu 4,3% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Pentru comparație, Dacia a produs în aceeași perioadă 120.980 de unități Dacia Duster, cu 14,8% mai mult decât în primele opt luni din 2015, Dacia Sandero (37.116 unități, cu 8,9% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan (26.795 unități, cu 48,5% mai puțin decât în 2015).
În perioada ianuarie-august, au fost exportate 23.747 de unități Logan MCV, în scădere cu 1,6%. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (118.527 unități), în creștere cu 14,5% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (31.485 unități, în scădere cu 16%). Din modelul Dacia Logan au fost exportate 14.142 unități, în scădere cu 64,2%.
În 2015, Logan MCV s-a vândut n România în 3.111 exemplare, s-au fabricat 40.595 de unități și au fost exportate 38.072 de unități.