Închiderea circulației pe Valea Oltului provoacă pierderi companiilor. Un exemplu este Dacia, care pierde zeci de mii de euro pe săptămână din cauza ocolului pe care trebuie să îl facă tirurile încărcate cu mașini. Dacia este cel mai mare exportator al României, iar mașinile produse la Mioveni sunt trimise către dealerii din Europa, în special cu camioanele.
Dar închiderea circulației pe Valea Oltului timp de o lună îngreunează activitatea companiei. Asta în condițiile în care oricum drumul național șapte reprezenta deja o mare provocare pentru producătorul auto, având în vedere că tirurile care transportă mașini erau obligate să parcurgă cu viteză de melc șoseaua care leagă Râmnicu Vâlcea de Sibiu. Acum, odată cu închiderea circulației între 6 și 20 iulie, situația a devenit și mai complicată pentru Dacia, spune șeful companiei, citat de profit.ro Mihai Bordeanu spune că Dacia trimite circa 600 de camioane săptămânal pe Valea Oltului, care acum vor fi nevoite să ocolească circa 2 ore.
În plus, alte circa 150 de camioane trec săptămânal pe podul Giurgiu-Ruse, unde se circulă pe o singură bandă, după ce cealaltă a intrat în reparații. Oficialul de la Dacia spune că aceste lucrări reprezintă un factor care destabilizează transportul mașinilor noi către dealerii din Europa, potrivit Digi 24. Din această cauză, compania are costuri suplimentare de aproximativ 50.000 euro pe săptămână, arată primele estimări făcute de șeful Dacia. Iar aici nu intră doar combustibilul, ci și alte cheltuieli pe care trebuie să le suporte. Producătorul auto Mihai Bordeanu speră ca situația să nu se prelungească peste cele 30 de zile anunțate de autorități, pentru ca acest lucru ar fi un dezastru. Totodată, el mai arată că reprezentanții companiei nu au fost anunțați din timp că Valea Oltului urmează să se închidă pe timpul zilei și că au aflat în același timp cu toată lumea, scrie profit.ro. Celălalt producător auto din România nu pare afectat de această situație.
Ford trimite la export mașinile produse la Craiova, pe DN6, care trece prin sudul țării. Și Adina Vălean a criticat lipsa de comunicare a autorităților în ultima conferință de presă.
„În calitate de comisar european pentru transporturi, știam că se va lucra pe Valea Oltului de foarte multă vreme, de când am avem finanțare europeană pentru această autostradă. Acum înțeleg că s-a dorit accelerarea, să spunem, procesului. Din câte am înțeles de din declarațiile autorităților, eu nu pot să spun decât că pentru economie, pentru companii și pentru cetățeni nu este bine să lucrurile să se facă precipitat. Că ar trebui anunțate din timp și, după cum spuneam, pus la punctul în sistem care să acorde informații.
Ceea ce ar fi de dorit și știu că se întâmplă în alte părți este utilizarea sistemelor de transport inteligent care să permită informații în timp real pentru rute alternative, digitalizare a hărții, proiecte de digitalizare a informațiilor în transport și a transportului rutier au beneficiat și beneficiază în continuare de finanțare din partea Uniunii Europene și am încurajat întotdeauna statele membre. Nu știu în ce măsură România a profitat de ele”, a declarat ea.
Dacia produce aproximativ 30.000 de mașini pe lună, iar cele mai multe sunt exportate. În primele cinci luni ale anului, constructorul a produs 145.000 de autoturisme. La rândul său, Ford asamblează aproximativ 20.000 de autovehicule lunar, iar totalul pe primele cinci luni a depășit 100.000 de unități. În total, cele două companii au produs 246.000 de vehicule.