De când vom circula pe autostradă de la Nădlac până la Constanța
Românii ar putea circula pe autostrada Sibiu-Nădlac începând din 2014, iar pe coridorul IV, Nădlac-Constanța, din 2016, potrivit directorului general al CNADNR, Mircea Pop.
„Coridorul IV va fi gata în 2016, iar tronsonul Sibiu – Nădlac, de care se vorbește atât de des în ultima vreme, în 2014, cu toate întârzierile și problemele de pe acest tronson. Pe tronsonul Nădlac – Arad, cel reziliat, vom avea un constructor în martie 2013, cel mai probabil, iar tronsonul Sibiu – Deva va fi gata undeva în vara anului 2013”, a declarat Mircea Pop într-un interviu pentru Agerpres.
Referitor la segmentul Sibiu – Pitești, Mircea Pop spune că pentru construcția lui finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.
„Acest tronson se va face cu fonduri europene. Acum, documentația realizată de noi este la JASPERS, organismul de asistență european pentru astfel de proiecte, pentru a fi verificată astfel încât să puteam realiza studiul de fezabilitate necesar pentru a obține finanțarea. Cred că la sfârșitul lui 2013, începutul lui 2014 vom putea avea un constructor pe acest sector extrem de important”, a spus Pop.
Șeful CNADNR a dezvăluit faptul că pe tronsonul Sibiu-Pitești există 22 de obiective protejate Natura 2000, iar pentru a realiza acest proiect sunt mai multe avize de mediu.
„Tocmai de aceea nu am dorit să începem demersurile pentru construcție înainte de a avea toate avizele necesare, pentru a evita blocări ulterioare ale lucrărilor, așa cum s-a mai întâmplat”, a explicat Pop.
Buget de investiții de 1,4 miliarde lei
În legătură cu autostrada Comarnic-Brașov, directorul general al CNADNR a speră să existe un interes din partea băncilor pentru finanțarea acestui proiect, iar licitația de execuție ar putea fi lansată în decembrie 2013.
Pop a spus că bugetul de investiții pe care CNADNR il are pentru 2013 este de 1,4 miliarde lei, din care însă 500 milioane de lei reprezintă plăți pentru lucrări realizate în 2012.
„Anul viitor vom putea finaliza centura de Nord (a Bucureștiului n.n.) pe o porțiune de 11 kilometri între DN 7 și DN 1 A, centura Cluj Est și Centura Suceava. Proiectele pe fonduri europene vor lucra în viteză maximă”, a conchis Pop.