Dacă o familie obișnuită din Statele Unite ar folosi apă îmbuteliată pentru treburile zilnice, ar primi o factură lunară de aproape 10.000 de dolari, notează cei de la The Atlantic, scrie Business Magazin.
Prima diferență este ambalajul: atunci când cumpărați un litru de apă îmbuteliată, plătiți și pentru producție, transport și marketing. Astfel, pentru fiecare dolar pe care clienții îl plătesc pentru o sticlă de apă îmbuteliată, circa o treime din bani sunt plătiți pentru transport. Pentru îmbutelierea fiecărui litru de apă, procesul de producție necesită alți doi litri de apă, așadar clientul plătește trei litri de apă, deși cumpără doar unul singur.
În al doilea rând ,când vine vorba despre apa în sine, companiile producătoare au două variante: fie plătesc pentru a folosi o sursă de apă, fie cumpără și exploatează o anumită sursă de apă.
În al treilea rând, elementul care reprezintă cel mai mare diferențiator de preț este brandul. Atunci când cumpărați o sticlă de apă îmbuteliată, la fel ca în cazul altor produse, plătiți în plus pentru numele companiei producătoare. În funcție de valoarea brandului, prețul o să varieze.
În București, prețul unui litru de apă pentru consumatorii casnici este de circa un ban. Prin comparație, un litru de apă îmbuteliată costă, în medie, 2 lei (în funcție de locul achiziției).