Prin intermediul unui mesaj video directoarea de marketing a spus următoarele: „Știu doar o singură rețetă pentru succes: oamenii și instrumentele potrivite, o misiune, analiza rezultatelor și încă un lucru – locații creative, care să îi inspire”. În ciuda aparențelor optimiste, ultima parte a anunțului a fost primită ca o veste devastatoare de către angajați. Practic, IBM a decis să creeze locații comune pentru departamentul de marketing din SUA, ce numără 2.600 de oameni, însemnând că toate echipele vor lucra de acum împreună, „umăr la umăr”, de la una dintre cele șase locații stabilite – Atlanta, Raleigh, Austin, Boston, San Francisco și New York. Angajații, care au lucrat în mare parte de la domiciliu, ar trebui, mai nou, să facă naveta. Pe de altă parte, angajații care au lucrat la distanță sau dintr-un alt birou, care nu se regăsește pe listă , trebuie ori să se mute, ori să își caute un alt loc de muncă.
La IBM, companie care a îmbrățișat ativitatea la distanță de zeci de ani, o proporție relativ mare de angajați lucrează în afara nodurilor centrale. Încă din 1980, compania a instalat „terminale la distanță”, în casele mai multor angajați. Până în 2009, când locul de munca la distanță era încă o noutate pentru cele mai multe firme, 40% din 3386.000 de angajati IMB la nivel mondial lucrau deja de la domiciliu (compania a menționat că a redus mult spațiurile de birouri, care a dus la o economice de aproximativ 100 milioane de dolari anual în SUA), scrie Business Magazin.
„Știu că toată lumea este foarte supărată”, spune un angajat IBM care cerut sa ramână anonim. Unii muncitori au început deja să caute noi locuri de muncă, iar alții spun că au încetat să contribuie la proiecte pe termen lung, deoarece nu sunt siguri dacă vor mai fi în zonele respective pe viitor. O teorie a unora dintre angajați arată că IBM utilizează „co-locațiiile” ca un efort de reducere de personal. IBM a avut mai multe disponibilizări în timpul unei încercări de transformare, care a implicat 19 trimestre consecutive de vânzări în scădere. Însă, în acest caz, directorii spun că noua decizie are ca scop o restructurare completă a modului în care compania funcționează.