Prima pagină » Economic » De ce riscă „regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu să piardă un contract de 138 de milioane de euro

De ce riscă „regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu să piardă un contract de 138 de milioane de euro

De ce riscă
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a anulat, la sfârșitul săptămânii trecute, rezultatul licitației pentru Lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj.

Așa-numitul rege al asfaltului Dorinel Umbrărescu riscă să piardă un contract de 138 de milioane de euro.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a anulat, la sfârșitul săptămânii trecute, rezultatul licitației pentru Lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj, unde Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) desemnase drept câștigătoare asocierea Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.

În plus, CNSC a obligat CNADNR la continuarea procedurii și la revaluarea ofertelor depuse de cele două asocieri, conduse de Selina și respectiv de Spedition UMB.

„Obligă autoritatea contractantă la continuarea procedurii, în maxim 10 zile de la primirea prezentei, prin reevaluarea ofertei contestatoarei  și a ofertei desemnate anterior câștigătoare  (aparținând intervenientei),  ținând cont de cele precizate în motivarea ce urmează”, se arată în decizia CNSC.

Lotul 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj are o lungime de 25,6 kilometri, iar costul lucrărilor este estimat la 611,8 milioane de lei.

Investiția este finanțată în proporție de 85% din Fondul de Coeziune, iar restul de la bugetul de stat.

„Lupta” dintre casele de avocați

Firma Selina SRL, în calitate de lider al asocierii Selina-Doprastav- Sodi Construcții, reprezentată de cabinetul de avocat „Vass Iulia Erzsebet”, a contestat pe 14 ianuarie la CNSC rezultatul procedurii de atribuire.

De asemenea, Selina a solicitat CNSC să oblige CNADNR să reevalueze oferta asocierii Selina-Doprastav – Sodi Construcții.

La rândul ei, asocierea formată din firmele aparținând lui Dorinel Umbrărescu a înaintat CNSC o „cerere de intervenție”, prin care solicită respingerea contestației depuse de asocierea condusă de Selina.

Asocierea formată din firmele lui Dorinel Umbrărescu este reprezentată de casa de avocatură Nistor Alina Maria.

Pe site-ul cabinetului de avocatură al Iuliei Vass, sora Andreei Paul (Vass), se precizează, la proiecte majore de infrastructură, acordă asistență și reprezentare juridică „uneia dintre cele mai mari companii locale din domeniul construcțiilor cu privire la formularea unei contestații împotriva procedurii de atribuire având ca obiect contractul de lucrări pentru construcția autostrăzii Timițoara-Lugoj organizată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România cu o valoare estimată de aprox. 611 milioane de lei (2012)”.

Primul tronson din Timișoara-Lugoj, dat în folosință în octombrie 2012

Primul tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulației în octombrie 2012, lucrările fiind finalizate cu șase luni înainte de termen.

Tronsonul face legătura între municipiul Timișoara și localitatea Remetea Mare. 

Lucrările de construcție pentru acest tronson au fost executate de asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Construzioni. Valoarea primului tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj a fost de 210.396.462, 74 lei (fără TVA).

Autostrada Timișoara-Lugoj are o lungime totală de peste 35 de kilometri.

Autostrada Timișoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit să asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene și cele aderate după 2004 și 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifică în două: Timișoara – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța și Timișoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia – Salonic.

Citește și