De NECREZUT. Trenurile din România nu pot prinde viteză pe șinele actuale, confirmă Grindeanu. Cât este viteza legală a trenurilor în Danemarca
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că, până la finalul anului, trenurile vor putea circula pe tronsoanele Arad-Simeria şi Curtici-Sighişoara pe infrastructură modernizată, dar a exclus ca, la nivel naţional, să crească viteza trenurilor. Întrebat pe ce tronsoane feroviare se va putea circula cu 160 de kilometri/oră, Grindeanu s-a referit la două astfel de tronsoane.
Sunt lucrări care se termină între Arad şi Simeria şi, de asemenea, pe tot tronsonul de la Curtici la Sighişoara, ar trebui ca până la sfârşitul acestui an să se poată circula pe infrastructură modernizată, a declarat, vineri, Sorin Grindeanu.
Vikingii fluieră pe șine
În Danemarca a fost permis să se crească viteza legală a trenurilor la 200 de kilometri/oră. Asta înseamnă că, într-o oră poți să traverzezi țara dus-întors. Grindeanu a precizat că în România acest lucru nu e posibil fără o infrastructură modernizată.
”Nu se poate creşte această viteză decât prin investiţii. Aceste investiţii în calea ferată înseamnă investiţii în infrastructură de care aminteam şi pe de altă parte achiziţia de trenuri noi. De când sunt ministru s-au semnat contracte de achiziţii de 119 trenuri noi, plus 16 locomotive electrice noi. De 20 şi ceva de ani nu s-a luat niciun tren nou în România. Nu e de ajuns, dar e un început”, a adăugat Grindeanu.
Citiți și: Grindeanu: Terminalul Schengen de la aeroportul din Timișoara, gata la 31 martie