Retailerul britanic Debenhams a înregistrat o pierdere contabilă de 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane euro) în urma închiderii celor 6 magazine care funcționau în franciză din România, francizorul local „eșuând” în contextul condițiilor „foarte dificile” de pe piață.
Retailerul de articole vestimentare Debenhams a închis în primul semestru al anului fiscal 2012-2013, încheiat la 2 martie, un total de 12 magazine, din care cele 6 magazine în franciză din România, unde francizorul „a eșuat într-o piață foarte dificilă”, se arată în raportul financiar prezentat joi de compania britanică.
Închiderea magazinelor din România a determinat ștergerea unei creanțe de 3,8 milioane lire, se spune în raport.
Astfel, profitul EBITDA înregistrat în afara Marii Britanii a scăzut cu 1,4% față de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, la 27,9 milioane lire, în urma eliminării creanței de 3,8 milioane lire legată de închiderea francizei din România.
Omul de afaceri Octavian Radu, care deținea în perioada de boom peste zece francize ale unor branduri internaționale de modă, declara la începutul lunii aprilie pentru ZF că renunță la afacerile în domeniu și închide magazinele Debenhams.
Radu acuza atunci scăderea puterii de cumpărare în contextul crizei, dublarea suprafeței mall-urilor în perioada 2008-2012 și dezvoltarea agresivă pe piața românească a unor branduri competitive precum Zara și H&M.
Ultimele magazine Debenhams din România au funcționat în centrele comerciale Plaza România și București Mall.
Veniturile retailerului britanic Debenhams au crescut ușor în primul semestru fiscal, de la 1,23 miliarde lire sterline la 1,28 miliarde lire (1,5 miliarde euro), în timp ce profitul net a stagnat la 95 milioane lire (111 milioane euro).
Știrile economice de ultimă oră, de acum și pe Facebook, pe pagina Gândul Financiar