Decizia DURĂ care pune capăt tacticilor ÎNȘELĂTOARE și taxelor ASCUNSE ale site-urilor de rezervări online. BOOKING și TRIVAGO, printre cei implicați
Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, Ebookers și Trivago au fost anchetate de către Autoritatea pentru Concurență și Piață în urma numeroaselor sesizări legate de taxe ascunse, reduceri înșelătoare și tactici prin care clienții erau presați să cumpere cât mai repede, informează Sky News.
Toate aceste nereguli erau în dezavantajul clienților deoarece nu îi ajutau pe aceștia să găsească cea mai bună ofertă și nu le arătau întotdeauna prețul real al rezervărilor. De asemenea, clienții erau induși în eroare în ceea ce privește popularitatea unității de cazare de care aceștia erau interesați.
De acum încolo, site-urile de rezervări online vor trebui să fie mai transparente în ceea ce privește afișarea rezultatelor la căutări și să specifice dacă o unitate de cazare este afișată prioritar pentru că plătește comisioane mai mari.
În același timp, site-urile vor fi obligate să afișeze numărul real al persoanelor care se uită la o ofertă și să le indice clienților dacă acestea sunt interesate de aceleași date ca acelea căutate de ei.
Site-urile nu vor mai afișa nici reduceri înșelătoare sau care să îi inducă în eroare pe clienți, precum comparația prețului unui apartament de lux cu cel al unei camere duble.
De asemenea, toate site-urile vor fi obligate să afișeze toate taxele impuse clienților, inclusiv cele ascunse sau tarifele suplimentare percepute de unitățile de cazare.
Purtătorul de cuvânt al companiei Booking.com a spus: „În încheierea discuțiilor noastre cu Autoritatea pentru Concurență și Piață, am fost de acord să testăm și să punem în aplicare noile angajamente, cum ar fi stabilirea prețurilor, fiind incluse toate taxele, pentru a ne asigura că respectăm toate standardele în ceea ce privește transparența consumatorilor din Marea Britanie”.
Aceste schimbări vor fi implementate până pe 1 septembrie 2019, cel târziu.
Foto: Captură/ Hepta