România se află pe locul doi în Europa Centrală după creșterea medie a veniturilor celor mai mari companii locale în 2011, însă indicatorii din primul trimestru sunt inferiori celor din perioada similară a anului trecut, a declarat, miercuri, George Mucibabici, președintele Deloitte România.
„În 2011 a continuat trendul de creștere a veniturilor companiilor analizate, dar creșterea medie a fost mai mică decât în 2010. De remarcat însă că trimestrul unu din 2012 față de trimestrul unu din 2011 arată mult mai prost ca profitabilitate, ca venituri. Profitabilitatea a scăzut la majoritatea companiilor, ceea ce nu este o perspectivă optimistă. România însă în contextul regional a performat bine din punct de vedere al creșterii economice, fiind în linie cu regiune”, a spus Mucibabici, la lansarea raportului Deloitte Europa Centrală Top 500 2012.
România este a cincea țară din Europa Centrală după numărul de companii reprezentate în top 500 realizat după rezultatele obținute în 2011 de firma de consultanță Deloitte, cu 37 de companii, ale căror venituri totale cumulate au fost de 39,6 miliarde de euro, în urcare față de 2010.
În 2010, România era prezentă cu 38 de companii, ale căror venituri cumulau 37,49 miliarde de euro.
Creșterea medie a veniturilor companiilor din top în 2011 față de 2010 a fost de 9-10% în regiune, iar România este pe locul 2, cu un avans mediu de 16%, după Letonia.
Clasamentul realizat anual de Deloitte Europa Centrală în 18 țări se află la a șasea ediție și ia în calcul cifra de afaceri raportată de companii pe anul calendaristic precedent.
OMV Petrom este cea mai bine plasată companie în clasament, pe locul 16 în regiune, în scădere de pe 14 în 2011. Pe următorul loc se află Automobile Dacia, pe 41, față de 42 în 2010, urmată de Rompetrol Rafinare (43 față de 24) și Petrotel Lukoil (116 față de 118).
„Este important de remarcat că deși numărul companiilor românești din clasamentul acestui an a scăzut de la 38 la 37, veniturile lor cumulate au avansat cu peste 5%, în tandem cu tendința de creștere regională”, a declarat, miercuri, la prezentarea raportului, Ahmed Hassan, managing partner Deloitte România.
Din cele 37 de companii românești din clasament, 86,5% au raportat venituri mai mari în 2011, față de 2010. Dintre companiile care au raportat venituri în scădere, 4 sunt active în industria de tehnologie, media și telecomunicații.
Clasamentul celor mai mari companii din România este dominat în continuare de industria energiei și resurselor (13 companii), urmată de industria bunurilor de larg consum și transporturi (11 companii), industria prelucrătoare (7 companii), tehnologie, media și telecomunicații (5) și industria farmaceutică (1).