Deputatul Tomac, atac la premier, pe tema privatizării CFR Marfă: „Care e partea lui Ponta din cele 10 milioane de euro?”
Deputatul Eugen Tomac, președintele interimar al Partidului Mișcarea Populară (PMP), este de părere că motivul pentru care premierul Victor Ponta întârzie semnarea contractului pentru privatizarea CFR Marfă cu compania GFR este pentru a-l salva pe Gruia Stoica de la plata celor 10 milioane de euro pe care le-a depus garanție la începutul procesului de licitație.
„Mai întâi, Ponta a adoptat HG privind privatizarea CFR Marfă cu o întârziere de o lună. După ce a devenit clar că Gruia Stoica nu gășește bani să cumpere pachetul de acțiuni, singurul obiectiv al lui Ponta este să facă statul vinovat pentru nesemnarea contractului astfel încât să-i dea înapoi cele 10 milioane lui Gruia Stoica, care în mod normal ar trebui executate”, a declarat pentru gândul deputatul Eugen Tomac.
Tomac spune că deși hotărârea HG a fost adoptat în Guvern, nici până acum ea nu a fost publicată în Monitorul Oficial, fiind de părere că premierul încearcă să arunce pisica în curtea CSAT pentru a face statul român vinovat de nesemnarea contractului.
Deputatul Tomac a lansat un atac dur la adresa premierului Ponta, pe care îl acuză că „încearcă să salveze banii unui privat”, referindu-se la garanția de 10 milioane depusă de GFR în cazul procedurii de atribuire a pachetului de 51% din CFR Marfă.
„Dacă tot se zbate atât să salveze banii unui privat, ne intrebăm care e partea lui Ponta din cele 10 milioane de euro? Iată un o nouă modalitate prin care Ponta confiscă un proces destinat interesului public în folosul său și al USL”, conchide Tomac.
Președintele și premierul au o dispută în legătură cu privatizarea CFR Marfă, Băsescu cerând ca Ponta să își asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
Vineri, Guvernul a anunțat că neformularea unei poziții a CSAT în cazul contractului de privatizare a CFR Marfă se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat și restructurarea companiei.
Președinția a transmis însă că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitației.
Președinția a publicat miercuri hotărârea CSAT din 5 februarie privind avizarea privatizării CFR Marfă, în document afirmându-se că „modalitatea concretă și procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor și a Guvernului României”.
Documentul arată că singura condiție pusă de CSAT este ca privatizarea să garanteze respectarea obligațiilor României în cadrul NATO și al Acordului cu SUA, precum și alte responsabilități în cazuri speciale.
Deși a trecut mai mult de o lună la anunțarea GFR drept câștigător al licitației pentru pachetul majoritar de acțiuni la CFR Marfă, contractul de privatizare nu a fost încă semnat.