Gigantul bancar Deutsche Bank, fost pretendent la privatizarea BCR în 2005, este de câteva luni în căutarea unui sediu de birouri în București, pentru deschiderea unui centru de servicii de suport și procesare pentru diferite subsidiare ale grupului cu anvergură globală,scrie ZF în ediția de vineri.
Perfectarea unei tranzacții este așteptată în perioada imediat următoare, potrivit unor informații de pe piața imobiliară, bancară și de HR.
„Chiar dacă nu este vorba – cel puțin deocamdată – despre extinderea ofertei de servicii bancare a Deutsche Bank pentru piața locală, proiectul de outsourcing al puternicei bănci germane reprezintă
un adevărat eveniment și marchează transformarea României într-un hub de back office, servicii de callcenter și procesare de carduri pentru mari grupuri bancare europene”, potrivit ZF.
Deutsche Bank, a cărei divizie de investment banking este unul dintre managerii preferați ai Ministerului Finanțelor la emisiunile de obligațiuni realizate pe piețele externe, a tatonat înainte de criză mai multe variante de dezvoltare a prezenței locale, însă planurile au devenit tot mai greu de susținut în fața acționarilor pe fondul deteriorării dramatice a mediului financiar-bancar internațional. Germanii
au rămas astfel și în prezent la nivelul unui birou de reprezentare la București, situat într-o clădire de pe strada Andrei Mureșanu, în apropierea Pieței Dorobanți, deși băncile germane au fost curtate cu fiecare ocazie de autoritățile române să facă mai mult business în RomÃ¥nia, dar fără succes până acum.
Anul acesta Deutsche Bank s-a hotărât să facă totuși un pas mare venind pe piața de birouri a Bucureștiului cu două cereri: una pentru un sediu central nou, cu o suprafață de aproximativ 500 de
metri pătrați, și o alta pentru un spațiu de 5.000 – 6.000 de metri pătrați, cu posibilitate de extindere într-un al doilea pas la 10.000 de metri pătrați.
În prima fază proiectul ar presupune un efectiv de până la 600 de oameni, germanii contactând în acest sens firme de recrutare. Mai întâi la nivelul noului centru ar urma să fie dezvoltate capabilități
informatice, pentru ca apoi să fie transferată asigurarea unor facilități mai complexe de back office pentru grupul german.