În 2015, firma a recunoscut utilizarea unui software al motorului care masca depășirea nivelului de emisii poluante în cazul autovehiculelor cu motoare diesel, fapt care a atras o întreagă serie de acuzații în instanță, costând compania cel puțin 30 de miliarde de euro în amenzi și costuri legale.
„Volkswagen și Federația Organizațiilor Consumatorilor Germani (VZBV) au convenit să înceapă discuțiile pentru a ajunge la o înțelegere. Discuțiile se află într-un stadiu incipient și nu există nicio garanție că ele vor avea ca rezultat un acord. Ambele părți consideră că discuțiile ar trebui să rămână confidențiale”, au declarat reprezentanții companiei.
Proprietarii germani de mașini Volkswagen au avut mai puțin succes în obținerea compensațiilor din partea companiei față de cei din Statele Unite, pentru că vehiculele Volkswagen din Germania nu și-au pierdut dreptul de circulație din cauza scandalului motoarelor diesel.
În Germania, vehiculele afectate pot circula în continuare dacă proprietarii sunt de acord să facă un update al softului cu pricina, permițând Volkswagen să aplice o politică diferite de acordare a compensațiilor.