Prima pagină » Economic » Digitalia » Ascendis intră în acţionariatul .lumen, start-upul românesc care creează ochelari pentru nevăzători folosind tehnologii de inteligenţă artificială

Ascendis intră în acţionariatul .lumen, start-upul românesc care creează ochelari pentru nevăzători folosind tehnologii de inteligenţă artificială

Ascendis intră în acţionariatul .lumen, start-upul românesc care creează ochelari pentru nevăzători folosind tehnologii de inteligenţă artificială

Compania Ascendis, lider al pieței de training din Europa de Est, anunță intrarea în acționariatul startup-ului românesc .lumen, companie care concepe, dezvoltă și produce sisteme de asistență pentru nevăzători. Prețul unei perechi de ochelari .lumen este de 4.999 de euro, însă compania intenționează să îi facă accesibili vizând sistemele de finanțare publice care le permit persoanelor cu dizabilități să beneficieze de tehnologii de asistență gratuit ori cu subvenții.

Proiectul este dezvoltat de o echipă formată din peste 30 de experți din domenii diferite precum inginerie, științe, psihologie, design industrial sau business development. .lumen este fondat de antreprenorul Cornel Amariei, CEO, (fondator, fost Head of Innovation în cadrul companiei Continental Automotive Systems) și Gabriel Chindriș (CTO), conferențiar în cadrul Departamentului de Electronică Aplicată al Universității Tehnice Cluj-Napoca. Alături de cei doi se află Mihai Ivașcu, cu rol de Chairman. Mihai este fondator și CEO al grupului de companii fintech M3 Holdings și al grupului de software Ingenium, cu birouri la Londra, București și Washington

Peste 40 milioane de nevăzători în întreaga lume

În lume sunt peste 40 milioane de nevăzători și singura soluție de mobilitate avansată este câinele ghid. Din păcate, un câine ghid este extrem de greu de întreținut, costă între 30 și 60 de mii de dolari antrenamentul. În acest moment, la nivel global, sunt doar 28.000 de astfel de câini”, spune Cornel Amariei, CEO .lumen.

În practică, .lumen îndeplinește aceeași funcție ca un câine ghid pentru nevăzători, însă la costuri mult mai mici, fără să necesite același grad de îngrijire.

Ochelarii .lumen se află în acest în moment în faza de „design for manufacturing”, în care se fac pregătirile pentru lansarea în producție, planificată pentru a doua jumătate a acestui an. În cursul dezvoltării, proiectul a traversat deja opt generații de produs care au trecut prin faza de optimizare de design. În prezent, ochelarii sunt în teste continue de utilizare reală cu peste 200 de nevăzători. La nivel internațional, interesul cu privire la produs este major. În anumite zone ale lumii, discutăm deja de precomenzi de peste 10.000 de unități, precizează Amariei.

.lumen este un start-up ce crește cu un ritm incredibil de accelerat, mai ales pentru o companie din România, afirmă Cornel Amariei, adăugând că în această etapă de creștere intrarea Ascendis în proiect este de un „real ajutor”.

Compania a atras finanțări de peste un milion de dolari din surse private în 2020

„Am fost atrași de misiunea .lumen de a ajuta persoanele nevăzătoare”, spune Andrei Goșu, Managing Partner Ascendis.

Andrei Goșu mai precizează că Ascendis investește în fiecare an o parte din profitul realizat în start-up-uri „în care credem”.

„Ne-am dorit mult să contribuim la această idee, iar când s-a ivit ocazia de a investi nu am stat pe gânduri. Cornel și echipa sa au dezvoltat un produs extraordinar în domeniul atât de promițător al tehnologiilor inteligente de asistare a mobilității, care va ușura viața unui număr important de persoane cu deficiențe de vedere. Suntem încrezători că .lumen va fi un jucător global pe această nișă.”, precizează reprezentantul Ascendis.

În prezent, ochelarii .lumen sunt în teste continue de utilizare reală cu peste 200 de nevăzători.

Prețul unei perechi de ochelari .lumen este de 4.999 de euro, însă, spune Cornel Amariei, compania nu are în vedere în primul rând comercializarea în retail, vizând sistemele de finanțare publice care le permit persoanelor cu dizabilități să achiziționeze tehnologii de asistență gratuit ori cu subvenții.

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele