Aproape jumătate (44%) dintre specialiștii de resurse umane consideră că evaluările anuale nu sunt relevante, a declarat la Conferința „DIGITALIZAREA ROMÂNIEI”, organizată de Gandul.ro, Mihai Găvan – HCM Global Sales Director, TotalSoft. O evaluare continuă, în schimb, ajută la identificarea zonele care trebuie îmbunătățite.
În condițiile în care pandemia a afectat foarte mult activitatea în multe sectoare, departamentele de resurse umane din companii au trebuit și ele să se adapteze la acest “nou” normal.
TotalSoft, de exemplu, a lansat un produs nou “Feedback continuu”. Este vorba de un trend la nivel internațional mult mai vechi decât în România.
“De fiecare dată când un angajat interacționează cu un altul, el poate să ofere un feedback pe competențele pe care organizația își dorește să le evalueze la nivelul fiecărei persoane. Acesta face parte din evaluarea finală, are o pondere în evaluarea finală anuală, este continuu și se poate vedea evoluția persoanei respective din punct de vedere al acelor competențe”, a precizat Găvan.
O altă noutate în contextul actual este și introducerea semnăturii electronice în procesul de angajare sau modificare a contractului de muncă. Potrivit Legii semnăturii electronice, aprobată recent de Guvern, în cazul în care ambele părți folosesc semnături certificate, documentul este valabil în orice instanță din România și din Europa.
Această lege permite folosirea semnăturii electronice la încheierea contractului individual de muncă, a actelor adiționale la acesta, dar și pentru întocmirea tuturor înscrisurilor/documentelor din domeniul relațiilor de muncă. În același timp, este în vigoare și o lege din anul 2000 în care se spune că angajatorul este obligat să aibă un document fizic la dosar, a atras atenția Găvan. Cam așa merg lucrurile în România.
92% din salariații din retail și producție, prezenți pe social media
92% din salariații din retail și producție sunt prezenți pe social media, potrivit unor studii realizate de TotalSoft. Găvan spune că, indiferent de vârstă, aproape tot personalul din aceste sectoare comunică astfel. În cadrul companiei pe care o reprezintă, de exemplu, a fost creat Cyborg-ul Timea, la care salariații apelează ori de câte ori au nevoie de o adeverință sau altceva.
‘’Când spunem HR nu trebuie să punem egal documente, contracte de muncă, acte adiționale, adeverințe, acestea sunt niște task-uri repetitive pe care ar trebui să le executăm cu digitalul. Pe când resursa umană prin definiție ar trebui să punem egal în fața ei cu apropiere față de angajat, crearea unui mediu propice dezvoltării angajatului, identificarea liderilor din zona lor’’, a mai spus Găvan.
Munca remote
Pandemia a făcut ca în multe sectoare angajații să poată să muncească de acasă. Sunt, însă, și domenii în care acest lucru nu a fost posibil, cum ar fi în retail, de exemplu. Dacă ne raportăm la zona de IT, aici se lucrează pe proiecte, practic se evaluează timpul alocat pe fiecare în parte. Evaluarea este dată de calitatea serviciului livrat, adică dacă angajatul s-a încadrat sau nu în timpul alocat, nefiind necesară prezența fizică a acestuia.
După peste un an de muncă de acasă, acum foarte mulți angajați își doresc să se întoarcă la birou.
‘’Sunt foarte mulți angajați, din ce am văzut în piață, care își doresc să se întoarcă la birou, pentru că această muncă de acasă le-a invadat spațiul personal, nu mai există o delimitare clară între muncă și relaxarea de acasă de care ai nevoie’’, a precizat Găvan.
Gândul.ro a organizat Conferința digitală LIVE, DIGITALIZAREA ROMÂNIEI pe data de 26 aprilie, la ora 10:00, în direct online din studioul Gandul LIVE. Invitații noștri speciali au abordat tema digitalizării în România, din punctul de vedere al autorităților, al companiilor dar și al consumatorilor finali. Puteți urmări emisiunea pe pagina de Facebook Gândul, canalul de Youtube Gândul și pe www.gandul.ro