Prima pagină » Economic » Digitalia » Digitalizare » Secretarul General al Guvernului, Antonel Tănase: „Vom avea în curând o şedinţă de Guvern 100% digitală şi fără maculatură”/ Digitalizarea României și simplificarea birocrației, prioritate a Executivului

Secretarul General al Guvernului, Antonel Tănase: „Vom avea în curând o şedinţă de Guvern 100% digitală şi fără maculatură”/ Digitalizarea României și simplificarea birocrației, prioritate a Executivului

Secretarul General al Guvernului, Antonel Tănase: „Vom avea în curând o şedinţă de Guvern 100% digitală şi fără maculatură”/ Digitalizarea României și simplificarea birocrației, prioritate a Executivului
Nicolae Ciucă îl lasă „la vatră!” Secretarul general al Guvernului, Antonel Tănase, demisionează la cererea premierului interimar

Secretarul general al Guvernului, Antonel Tănase, a declarat că ținta Guvernului Orban, care a avansat puternic în direcţia digitalizării tuturor şedinţelor şi reuniunilor care au loc la Palatul Victoria, este o şedinţă de Guvern 100% digitală. „România digitală” nu este o simplă sintagmă, ci „o ţintă majoră pentru actuala guvernare”, a spus Tănase, subliniind, însă, că prin acest proiect nu se doreşte „transformarea birocraţiei clasice într-o birocraţie digitală”, ci o simplificare totală a activităţii instituţiilor publice.

„Ţinta noastră este să avem în curând o şedinţă de Guvern 100% digitală şi fără maculatură şi vreau să vă asigur că suntem foarte avansaţi în această direcţie”, a precizat Tănase.

Şeful SGG a menţionat că, deşi are un caracter consultativ, Comitetului Interministerial pentru debirocratizare (DEBIRO) are rolul de a identifica orice propuneri de debirocratizare venite din partea cetăţenilor, a mediului de afaceri şi a societăţii civile.

Șeful SGG: „România digitală nu este o simplă sintagmă, ci o ţintă majoră pentru actuala guvernare”

„România digitală nu este o simplă sintagmă, ci o ţintă majoră pentru actuala guvernare, deoarece ne dorim să reconstruim încrederea în instituţiile statului prin digitalizarea şi informatizarea administraţiei publice. Digitalizarea presupune, însă, multe lucruri. Presupune în primul rând debirocratizare, dar şi inovare, rapiditate, adaptare şi, mai ales, punerea nevoilor cetăţenilor în centrul preocupărilor administraţiei publice. Ideile par întotdeauna simple, dar implementarea lor este aproape de fiecare dată dificilă, cu atât mai mult în vremuri în care te confrunţi cu o pandemie”, a declarat Antonel Tănase, vineri, la a treia reuniune lunară a Comitetului Interministerial pentru debirocratizare, în calitate de preşedinte al Comitetului DEBIRO.

Antonel Tănase: Estimăm că în fiecare an vor fi adoptate 1.500 de măsuri de debirocratizare

„În cadrul fiecărei şedinţe viitoare a Comitetului vor fi aprobate alte propuneri de diminuare a birocraţiei. Estimăm că în fiecare an vor fi adoptate 1.500 de măsuri de debirocratizare. (…) Totodată, un demers important al Comitetului DEBIRO este elaborarea propunerii pentru Strategia Naţională de Debirocratizare şi Simplificare administrativă, care va fi supusă, în viitor, atenţiei Guvernului”, a afirmat Tănase.

Celebrele teancuri de hârtii transmise statului, transformate în documente online, uşor de transmis prin e-mail

Antonel Tănase a subliniat, totodată, că birocraţia clasică nu trebuie transformată într-o birocraţie digitală.

„Nu vrem să transformăm birocraţia clasică într-o birocraţie digitală. Vrem să simplificăm total activitatea instituţiilor publice, să transformăm celebrele teancuri de hârtii transmise statului în documente online, uşor de transmis prin e-mail şi vrem să desfiinţăm formularele şi adeverinţele în formatul clasic”, a punctat Tănase.

România va beneficia de fonduri europene importante pentru digitalizare: 700 de milioane de euro prevăzuți în Planul Naţional de Redresare

Șeful SGG a menţionat că România va beneficia de fonduri europene importante pentru digitalizare în mai multe domenii, educaţie, sănătate, justiţie şi finanţe, proiectul Planului Naţional de Redresare prevăzând în acest sens investiţii de 700 de milioane de euro din bani europeni pentru astfel de proiecte.

Sâmbătă se lansează portalul guvernamental simplificare.gov.ro

La rândul său, secretarul de stat la Cancelaria prim-ministrului, Tony Romani, coordonator al Comitetului DEBIRO, a anunţat lansarea portalul guvernamental simplificare.gov.ro destinat colectării sugestiilor de la cetăţeni pentru debirocratizarea administraţiei.

„Începând de mâine (sâmbătă – n.r.) va fi operaţional portalul Guvernului pentru simplificare, numit simplificare.gov.ro . (…) Portalul pe care publicul îl va avea la dispoziţie este doar una dintre formele prin care colectăm sugestii dinspre societatea românească. Avem permanent legătura şi suntem în permanentă discuţie cu mediul de afaceri”, a declarat Romani.

El a menţionat că în cadrul reuniunii de vineri a Comitetului sunt propuse circa 60 de măsuri specifice de simplificare, iar alte 200 de măsuri sunt în discuţie pentru a fi adoptate la şedinţele următoare ale DEBIRO.

Analiza de risc nu va mai fi necesară pentru companiile care au bunuri în valoare de sub 500.000 de lei

Romani a precizat câteva din propunerile formulate de mediul de afaceri în scopul debirocratizării.

„În urmă cu trei zile, Coaliţia pentru Dezvoltarea României a cerut public renunţarea la analiza de risc, în setul de propuneri de azi veţi regăsi limitarea acestei analize doar pentru companiile mari. Astfel, analiza nu va mai fi necesară pentru companiile care au bunuri în valoare de sub 500.000 de lei sau spaţii de sub 500 de metri sau care se află în cadrul unor clădiri ce au deja obligaţia de a-şi face această analiză, cum ar fi mall-urile sau clădirile de birouri. De asemenea, renunţăm odată pentru totdeauna la timbrele fiscale care sunt încă folosite pentru documentele medico-legale”, a declarat el.

Premierul Ludovic Orban a participat, vineri, la cea de-a treia reuniune lunară a Comitetului Interministerial pentru Debirocratizare, declarând că Executivul a emis și o Ordonanță de Urgență care obligă instituțiile statului să furnizeze serviciile online, în cazul în care e cerut acest lucru. Cu toate acesta, Ludovic Orban a atras atenția că ”revenirea la dosare și hârtii” a redevenit o practică pentru mulți funcționari.

”Acest proiect de debirocratizare prin simplificare, prin digitalizare, trebuie să funcționeze inclusiv prin reducerea unor categorii de taxe, pentru că, pe fiecare drum de obținere a unei autorizații de construcții, întâlnim tot felul de taxe, care nu fac altceva decât să genereze un preț de multe ori necuvenit, care nu este neapărat prevăzut prin lege pentru ca un om să își obțină un drept sau un document sau un serviciu care este conferit de lege”, a declarat premierul  Ludovic Orban în cadrul ședinței DEBIRO.

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele

Citește și