Prima pagină » Economic » Digitalia » Digitalizarea României, administrată de un minister înființat ad-hoc: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării/ Noua structură a Executivului, adaptată la prioritățile Programului de Guvernare

Digitalizarea României, administrată de un minister înființat ad-hoc: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării/ Noua structură a Executivului, adaptată la prioritățile Programului de Guvernare

Digitalizarea României, administrată de un minister înființat ad-hoc: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării/ Noua structură a Executivului, adaptată la prioritățile Programului de Guvernare

Guvernul a aprobat, în ședința de luni seara , Ordonanța de Urgență privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale, act normativ ce reglementează noua structură a Guvernului și a ministerelor. Digitalizarea României, proiect detaliat în Programul de Guvernare ca fiind o prioritate a noului Executiv, va fi gestionată de către un minister înființat ad-hoc, respectiv Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.  Autoritatea pentru Digitalizarea României va trece în subordinea ministerului nou înființat.

Ordonanța de Urgență este promovată ca urmare a Hotărârii Parlamentului României nr.31/2020 pentru acordarea încrederii Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1285 din 23 decembrie 2020.

Noua structură a Cabinetului Cîțu, aprobată de Guvern

Potrivit actului normativ, atribuțiile viceprim-miniștrilor vor fi stabilite prin decizie a prim-ministrului, iar cheltuielile necesare desfășurării activității se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

Astfel, se înființează Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării – prin preluarea activității și structurilor specializate din domeniul cercetării și inovării de la Ministerul Educației și Cercetării, respectiv din domeniul comunicațiilor de la Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

Autoritatea pentru Digitalizarea României va trece în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.

De asemenea, potrivit actului normativ se înființează următoarele ministere:

  • Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – prin reorganizarea Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri;
  • Ministerul Energiei – prin preluarea activităţilor şi a structurilor specializate din domeniul energiei de la Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri;
  • Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – prin reorganizarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor;
  • Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene – prin reorganizarea Ministerului Fondurilor Europene;
  • Ministerul Educației – prin reorganizarea Ministerului Educației și Cercetării;
  • Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării – prin preluarea activității și structurilor specializate din domeniul cercetării și inovării de la Ministerul Educației și Cercetării, respectiv din domeniul comunicațiilor de la Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.
  • Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei îşi schimbă denumirea în Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei
  • Ministerul Finanțelor Publice își schimbă denumirea în Ministerul Finanțelor.

Totodată, se înfiinţează Centrul Euro-Atlantic pentru Rezilienţă, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Afacerilor Externe. Organizarea şi funcţionarea Centrului Euro-Atlantic pentru Rezilienţă se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Ministerul Finanţelor, autorizat să introducă modificările în structura bugetului de stat pe anul 2020

În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, miniştrii propun Guvernului măsuri de reorganizare a autorităţilor şi instituţiilor publice din subordinea Guvernului sau ministerelor, după caz, inclusiv proiectele de acte normative corespunzătoare acestora.

Potrivit aceluiași act normativ, se autorizează Ministerul Finanţelor să introducă modificările în structura bugetului de stat pe anul 2020, corespunzător prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-primire, protocoale care de încheie în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

Până la introducerea modificărilor prevăzute la alin. (1) în bugetul de stat şi în bugetul ordonatorilor principali de credite, finanţarea acestora se va asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de modificarea structurii şi componenţei Guvernului.

Cine este Ciprian Teleman, noul ministru al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării

Ciprian Sergiu Teleman, propus de USR-PLUS ca ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării, este președinte al PLUS Ilfov, consilier în acest județ și organizează cursuri de coaching, mentoring și inteligență emoțională pentru companii. Este asociat în trei firme de la care anul trecut a câștigat aproape 270.000 de lei din dividende și potrivit profilului său de LinkedIn are studii de geologie și a fost timp de 8 ani cercetător științific la Institutul Național de Geologie, se arata intr-o analiza a hotnews.ro.

Potrivit profilului său de LinkedIn, Ciprian Teleman este licențiat al Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași (1989-1994), ulterior din 1996 fiind cercetător științific senior timp de 8 ani în cadrul Institutului Geologic din România.

Acesta și-a mai trecut o experiență de 1 an și 8 luni în perioada 2005-2006 ca director al firmei Ascent Group, co-fondator al firmei Max-Business & Accounting (din 2015 până în prezent) și consultant senior la firma Qualians (din ianuarie 2016 până în prezent).

Cele două firme în care apare ca este fondator (Max-Business & Accounting) și respectiv consultant senior (la firma Qualians – din ianuarie 2016 până în prezent) nu apar ca fiind generatoare de venituri în declarațiile de avere și interese pe care Teleman le-a publicat pe portalul Agenției Naționale de Integritate ori pe site-ul Consiliului Județean Ilfov.

 

 

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele