EXCLUSIV GÂNDUL FINANCIAR. Diagnosticul, la un click distanță. Delia Iliasa, Sanopass despre serviciile medicale online: Suntem extrem de atenți la securitatea datelor personale
Dezvoltarea serviciilor de telemedicină s-a accelerat anul trecut în România, în condițiile restricțiilor de mobilitate impuse în pandemie. Invitații de joi, 18 martie, la emisiunea GÂNDUL FINANCIAR, vorbesc despre dezvoltarea platformelor care oferă servicii de telemedicină, importanța protecției datelor cu caracter personal ale utilizatorilor și despre oportunitatea de a avea acces la servicii medicale de încredere în timp real.
În contextul creat de pandemie şi al provocărilor pe care aceasta le-a adus în 2020, prevenţia medicală este de o importanţă strategică, iar tehnologia este mijlocul prin care se poate face prevenţie la nivel naţional şi la standarde înalte, spune Delia Iliasa, Managing Partener SanoPass pentru GÂNDUL FINANCIAR.
Sunt provocări tehnice la care trebuie să răspundă platformele care oferă servicii de telemedicină pentru a asigura protecția datelor personale ale utilizatorilor, conform legislației explică și Cristiana Deca, co-fondator Decalex, și expert în protecția datelor pentru GÂNDUL FINANCIAR.
Protecția datelor personale ale pacienților care apelează la telemedicină, asigurată de dezvoltatorii platformelor
„Înainte de începutul pandemiei se discuta deja despre telemedicină ca despre ceva ce se întâmplă în altă parte. În România cadrul legislativ nu permitea să facem telemedicină și atunci era ceva ce ne-am fi dorit să vedem dar nu exista încă. Acum motivațiile pentru care telemedicina a apărut sunt legate de necesitatea ca oamenii să aibă acces rapid la servicii medicale oriunde s-ar afla”, spune Delia Iliasa, Managing Partener SanoPass .
Necesitatea de a dezvolta astfel de platforme a apărut ca urmare a faptului că există foarte mulți oameni care locuiesc în zone relativ izolate și au acces limitat la medic. Cadrele medicale sunt o resursă rară și scumpă, explică reprezentantul Sanopass. Și atunci aceste platforme oferă acces oamenilor din zone mai mult sau mai puțin îndepărtate la servicii medicale.
Delia Iliasa, Sanopass: Utilizatorii primesc transcriptul consultației, rețeta și recomandări pentru analize în dosarul electronic
„Astăzi vorbim despre telemedicină ca despre un serviciu de care avem foarte mare nevoie. Fie că ne gândim la situația concretă, la ceea ce face Sanopass. Oferim acces utilizatorilor noștri la un medic la un număr de peste 20 de specialități medicale în maximum 15 minute prin telefon sau prin teleconferința. Sunt foarte importante detaliile legate de securitatea datelor personale. Trebuie menționat că nu este vorba doar despre o consiliere medicală. Discutăm despre o consultație reglementată și despre protocoale medicale aplicate, despre un rezultat al aplicării unei consultații în sensul în care în platforma Sanopass în dosarul meu electronic primesc transcriptul consultației, o eventuală recomandare cu privire la analizele și investigațiile care ar trebui făcuute mai departe sau o rețetă pentru a achizișiona medicamente”, mai explică Delia Iliasa.
Peste 10.000 de utilizatori înregistrați în rețeaua Sanopass
Reţeaua SanoPass numără peste 850 de clinici şi 10.000 de utilizatori. Odată cu preluarea ariei comerciale, Delia Iliasa spune că se va concentra pe recrutarea unei echipe care să ducă reţeaua de clinici la minimum 1.000 de clinici până în T2/2021 şi la dublarea numărului de utilizatori individuali şi corporate .
SanoPass este cea mai mare platformă care conectează, digitalizează și integrează beneficiile medicale de sănătate din România, continuă procesul de creștere accelerată și a depășit în anul 2020 valoarea de 500.000 lei în servicii plătite către clinicile partenere. Cifra de afaceri înregistrată de companie anul trecut este de 1 milion de lei, în creștere de 49 de ori față de 2019.
SanoPass, un start-up din Târgovişte fondat de Andrei Vasile şi Mihai Vadan la finalul lui 2018, care oferă alternativa digitală la abonamentele medicale clasice, anunţă numirea Deliei Iliasa în poziţia de managing partner, începând cu ianuarie 2021.
Prevenția reprezintă un subiect abordat constant în ultima perioadă, iar cheltuielile publice şi private pentru îngrijirea medicală preventivă reprezintă doar 1,4% din totalul cheltuielilor pentru sănătate, adică jumătate față de media Uniunii Europene (2,8%), cel mai ridicat nivel fiind în Italia (4,4%) şi Finlanda (4%), potrivit Eurostat.
Mai multe detalii despre serviciile de telemedicină din România puteți urmări în ediția GÂNDUL FINANCIAR de joi, 18 martie, ora 21.00.