Google a blocat anul trecut 100 de milioane de reclame înșelătoare privind tratamente miraculoase anti-COVID, doze false de vaccin sau măști-minune
Peste 3 miliarde de reclame online au fost blocate sau eliminate anul trecut, reiese dintr-un raport Google privind publicitatea înşelătoare în 2020, publicat miercuri. Între acestea, Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măşti N95 şi, cel mai recent, doze false de vaccin.
În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii şi domeniile web. Gigantul american a blocat sau eliminat circa 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile şi a restricţionat, în plus, 6,4 miliarde de reclame, se arată în raportul publicat de Google.
Google a introdus și un programul de verificare a identității agentului de publicitate
„Raportul nostru privind siguranța anunțurilor este doar un mod prin care oferim transparență oamenilor cu privire la modul în care funcționează publicitatea pe platformele noastre. Primăvara trecută, am introdus și programul nostru de verificare a identității agentului de publicitate. În prezent verificăm agenții de publicitate din mai mult de 20 de țări și am început să împărtășim numele și locația agentului de publicitate îninformațiile despre anunț, astfel încât oamenii să știe cine se află în spatele acestuia și să poată lua decizii mai informate”, a declarat Scott Spencer, Vice President, Ads Privacy & Safety la Google.
De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obţinută certificarea, vor fi afişate reclamele lor doar în ţările unde este legală vânzarea online a medicamentelor cu reţetă. În ultimii ani, se remarcă o creştere a reglementărilor specifice la nivelul ţărilor, iar restricţionarea reclamelor permite sprijinirea agenţiilor de publicitate să respecte cerinţele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse, se notează în raport.
Ca urmare a tehnologiilor folosite şi noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de “curăţare” a ecosistemului publicităţii online, Google a eliminat reclame de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane, în 2019. De asemenea, au fost oprite reclamele care rulau pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue şi flagrante, ale regulilor.
Pandemia a determinat creșterea numărului de reclame înșelătoare
“De multe ori când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, creşte numărul celor care vor să profite şi să înşele oamenii online. Google a observat în 2020 o creştere a reclamelor oportuniste şi intensificare a comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost blocate şi eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecţie, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înşelătoare”, se mai arată în raport.
Pe măsură ce numărul de cazuri COVID-19 a crescut în întreaga lume în ianuarie anul trecut, Google a aplicat politica creata special pentru evenimente sensibile pentru a preveni comportamente precum scăderea prețurilor la produsele solicitate, precum dezinfectant pentru mâini, măști și articole din hârtie sau reclame care promovează remedii false. Pe măsură ce compania a aflat mai multe despre virus și organizațiile de sănătate au emis noi orientări, Google a dezvoltat strategia de aplicare pentru a începe să permia furnizorilor de servicii medicale, organizațiilor de sănătate, guvernelor locale și companiilor de încredere să aducă actualizări critice și conținut autoritar, prevenind totuși abuzul oportunist. În plus, pe măsură ce afirmațiile și conspirațiile cu privire la originea și răspândirea coronavirusului au fost difuzate online, Google a lansat o nouă politică pentru a interzice atât reclame, cât și conținut monetizat despre COVID-19 sau alte situații de urgență la nivel mondial care contravin consensului științific.
Google precizează că, în ultimii ani, a introdus politici stricte şi restricţii pentru entităţile care pot face publicitate electorală şi modul în care pot ţinti reclamele. De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană şi ţările membre.
Publicitatea electorală privind alegerile prezidențiale din SUA, luată la bani mărunți
La nivel global, compania a continuat să extindă programul de verificare şi a analizat în plus peste 5,400 entităţi care au rulat publicitate electorală, în 2020. Astfel, în SUA, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidenţiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile şi a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020.
Totodată, în această perioadă, au fost suspendate peste cinci milioane de reclame şi au fost blocate reclamele la mai mult de trei miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidaţi şi rezultate, iar decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală.