Compania-mamă a aplicaţiei indiene Josh a atras peste 100 de milioane de dolari în cea mai recentă rundă de finanţare de la mai mulţi investitori puternici, printre care Google şi Microsoft. Compania a ajuns astfel să fie evaluată la peste un miliard de dolari, devenind cel mai recent unicorn din India.
Aplicaţia Josh este una dintre platformele de videoclipuri scurte, care a crescut rapid după ce India a blocat aplicaţia chinezească TikTok în iunie, în mijlocul unei situaţii tensionate la graniţa cu China, potrivit Reuters.
Astfel, investitorii sunt atraşi de ceea ce se poate contura rapid drept una dintre cele mai utilizate aplicaţii de social media, în contextul în care populaţia Indiei depăşeşte 1,1 miliarde de oameni.
Google, Microsoft și AlphaWave, o unitate a Falcon Edge Capital, au investit peste 100 de milioane de dolari în compania-mamă a DailyHunt, VerSe Innovation. Astfel, compania care controlează aplicația Josh a fost evaluată la 1 miliard de dolari în urma acestei runde de investiţii. Compania anunță că intenționează, de asemenea, să valorifice inteligența artificială și capacitățile de învățare automată pentru a extinde aplicația Josh.
Platforma de agregare a știrilor DailyHunt a lansat aplicația Josh după interzicerea TikTok în India, în 12 limbi indiene locale pentru a atrage cel puțin 200 de milioane de utilizatori de internet din India, scrie businessinsider.com.
Interesant este că viziunea Josh se încadrează în strategia de investiții a Google pentru India. În cadrul evenimentului Google for India, unde gigantul tehnologic global a anunțat un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru India, CEO-ul companiei, Sundar Pichai, a dezvăluit care este unul dintre cele patru domenii în care va investi Google.
„Suntem interesați de companii care să permită accesul și informațiile la prețuri accesibile pentru fiecare indian în propria lor limbă, indiferent dacă este vorba de hindi, tamilă, punjabi sau orice alta ”, a spus Sundar Pichai.
DailyHunt, platforma de agregare a conținutului, consideră companiile Matrix Partners India, Sequoia Capital India, Falcon Edge Capital și Goldman Sachs ca investitori existenți, mai scrie businessinsider.com. DailyHunt are peste 300 de milioane de utilizatori, oferindu-le conținut în limbile locale.