Prima pagină » Economic » Digitalia » Digitalizare » Studiu: Industria gamingului și a jocurilor de noroc online au explodat în pandemie. Cifrele de afaceri au crescut cu până la 300%

Studiu: Industria gamingului și a jocurilor de noroc online au explodat în pandemie. Cifrele de afaceri au crescut cu până la 300%

Studiu: Industria gamingului și a jocurilor de noroc online au explodat în pandemie. Cifrele de afaceri au crescut cu până la 300%

Transporturile, industria jocurilor de noroc, a jocurilor video şi sectorul IT din România au fost printre domeniile care au înregistrat creşteri între 100% şi 300% în pandemie, deşi recesiunile au impact asupra tuturor tipurilor de întreprinderi, potrivit unor studii de profil.

Cele mai vizibile efecte ale pandemiei COVID-19 sunt reducerea cifrei de afaceri şi impactul produs de suspendarea activităţilor companiei, fie că este vorba despre activitatea de business curent sau de evenimente care urmau a fi organizate.

Impactul mediu al crizei COVID-19 estimat de o antreprenori este de 100.000 de euro

Conform unui studiu MKor, 91% dintre companii se simt afectate de criza generată de pandemia Covid-19, cu un impact total mediu de -10,2% pentru 2020. Impactul mediu estimat de o organizaţie tipică este de 100.000 de euro, cu până la 100% din cifra de afaceri, potrivit unui comunicat transmis de organizaţia Elite Business Club România.

„Întreprinderile mai mici care nu au acces la pieţele financiare şi de capital şi sunt mai puţin susceptibile de a primi planuri de salvare guvernamentale se confruntă adesea cu provocări deosebite în timpul unei recesiuni. Cu toate acestea care sunt afacerile care au reuşit să crească prin investiţii când ceilalţi au preferat să îngheţe activităţile sau să închidă afacerile? Cred cu tărie că antreprenoriatul înseamnă asumarea inclusiv a perioadelor de criză”, a declarat Bianca Tudor fondator & preşedinte Elite Business Club România.

Afacerile din transporturi au înregistrat în 2020 creșteri ale cifrei de afaceri de până la 100%

Însă un alt studiu realizat CV Expert Contabil arată că în pandemie au fost şi domenii care au crescut. Astfel, transporturile, care înregistrează cele mai mari recorduri de venituri în starea de alertă, cu o creştere de până la 100% din cifra de afaceri raportat la anul 2019.

Studiul citat mai arată că serviciile de IT – soluţiile software au înregistrat creşteri de până la 80% faţă de anul 2019, oferind soluţii şi adaptări la tele-muncă.

Anul trecut, valoarea pieţei locale de IT&C s-a ridicat la 11,92 miliarde de euro (58,81 miliarde de lei), comparativ cu 9,75 miliarde de euro (48,10 miliarde de lei), în 2019, arată și datele centralizate de Arctic Stream.

Piața IT&C va crește cu circa 15% pe an

Estimările companiei evidenţiază, pentru următorii 3-4 ani, un salt al acestui sector te tehnologie din România de cel puţin 14 – 15% pe an, în condiţiile în care, pe plan global, bugetele de investiţii IT&C totalizează 4,1 trilioane de dolari numai pentru 2021, iar creşterea pentru anul viitor este estimată la 4,6%. Creșterea explozivă a sectorului IT&C din 2020 urmează altui an bun (2019), când piaţa serviciilor şi cea a comerţului cu ridicata de echipamente era deja pe un trend ascendent şi înregistra o creştere de 15,35% faţă de 2018.

Industria jocurilor a „explodat” în 2020, raportând venituri în creștere de până la 300%

De asemenea, industria jocurilor a „explodat” în 2020, oferind atât locuri de muncă, cât şi venituri în creştere de până la 300% raportat la anul 2019.

În România există la nivelul anului 2021 peste o sută de studiouri de creaţie, cu peste 6.000 de angajaţi. Cifra de afaceri a industriei depăşeşte 200 de milioane de dolari şi continuă să crească. Unele dintre firmele din domeniu şi-au dublat anul trecut numărul de angajaţi.

Ubisoft, Electronic Arts şi Gameloft sunt companiile româneşti din industria de jocuri cu cele mai mari cifre de afaceri.

Prima a avut o contribuţie considerabilă la dezvoltarea jocului Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint, iar cea de-a doua a lucrat la FIFA – un joc care include acum şi cluburile de fotbal din România. În România, potrivit statisticilor, sunt 7.9 milioane de utilizatori de jocuri video. 52 la sută sunt bărbaţi cu vârsta medie de 39 de ani.

Compania de cercetare Newzoo spune că la nivel global  piaţa jocurilor video va genera venituri de 159,3 miliarde de dolari în 2020, în creştere cu 9,3% faţă de anul trecut, iar industria poate depăşi pragul de 200 de miliarde de dolari până în 2023.

Serviciile medicale – segmentul cel mai solicitat, dar şi cel mai bine cotat pe piaţă

„La nivel economic, companiile se pot plasa astăzi într-o poziţie favorabilă pentru succesul pe termen lung numai prin adoptarea unei noi strategii de business, o adaptare la vremurile pe care le trăim şi o abordare corelată cu acţiuni concrete care au ajutat o parte din companii să aibă foarte mare succes chiar şi în cele mai negre perioade ale pandemiei. Bineînţeles, contextul fiecăreia a jucat un rol crucial.”, a explicat Cristina Vintilă – CEO CV Expert Contabil, în comunicatul citat

Nu în ultimul rând, industria retail a crescut cu până la 39% în anul 2020 înregistrând cele mai bune venituri din închirierea pe termen lung şi vânzarea de proprietăţi, iar serviciile medicale reprezintă segmentul care a fost cel mai solicitat, dar şi cel mai bine cotat pe piaţă. Telemunca a stimulat și industria de producţie şi comercializare a mobilierului şi scaunelor ergonomice au realizat dublarea cifrei de afaceri raportat la anul 2019, iar amenajările de spaţii de locuit reprezintă un segment care a crescut cu 56% faţă de anul 2019.

 

Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A intrat în presă accidental, după ce a câștigat ... vezi toate articolele