Studiu: Peste 4 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale de la începutul pandemiei

Studiu: Peste 4 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale de la începutul pandemiei
Foto: Pixabay
Publicat: 24/05/2021, 12:18

Aproximativ 4,1 milioane de români au devenit utilizatori de servicii digitale începând cu 2019, conform raportului Global Digital Sentiment Insights, care analizează comportamentul consumatorilor din întreaga lume în ultimele şase luni. În acest moment, în România sunt 10,8 milioane de persoane care interacționează online cu furnizori de servicii bancare, asigurări, retail alimentar şi de fashion, telecomunicaţii, utilităţi, sectorul public, divertisment, sănătate, călătorii şi educaţie.

Studiul, realizat de compania de management strategic McKinsey & Company, a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 şi 85 de ani şi face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. 

Cercetarea mai arată că românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilităţi (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătăţii (22%). Totodată, sectorul public, asigurările, asistenţa medicală şi retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potenţial de a creşte ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

Circa 2,5 milioane de români intenţionează să îşi reducă activităţile online după încheierea pandemiei

Potrivit aceluiaşi studiu, aproximativ 2,5 milioane de români intenţionează să îşi reducă activităţile online după încheierea pandemiei.

„După cum era de aşteptat, în timpul pandemiei, mulţi europeni au început să cumpere mai des online şi şi-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce priveşte utilizarea parţială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%”, susţin autorii studiului.

Consumatorii români se înscriu în tendința generală la nivel european La fel ca în cea mai mare parte a Europei, împărţirea noilor utilizatori în funcţie de sex este echilibrată. Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistenţă medicală şi educaţie, în timp ce bărbaţii sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului şi sectorul public, potrivit studiului.

Astfel, tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacţiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulţi utilizatori să apeleze la canalele digitale, pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvenţa activităţilor pe canale digitale.

Aproape o jumatate dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei

Majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au fost nevoiți să facă asta din cauza pandemiei, iar cei mai mulți vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil, se mai arată în studiu. Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educaţie, utilităţi) prezintă cel mai mare risc de a-şi pierde consumatorii după încheierea pandemiei, spune Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, Bucureşti.

Aproximativ 43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei, iar pe fondul unei posibile atenuări a pandemiei, este de aşteptat ca tendinţa de creştere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parţial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacţiunile digitale şi cele fizice. Astfel, ambele canale vor concura între ele şi se va manifesta o uşoară tendinţă de a reveni la interacţiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

Studiu: Companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci şi pe calitatea acestora

Totodată, companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aştepte ca până la 2,5 milioane de români să îşi reducă sau chiar să renunţe la activitatea online.

Pentru a păstra mai mulţi consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte. În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienţii lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile şi preferinţele clientului, nu sunt suficiente. În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale şi fizice într-o abordare omnichannel. Astfel, clienţii ar putea folosi canalele digitale pentru operaţiuni mai simple şi pe cele offline pentru operaţiuni complexe, care necesită consiliere sau asistenţă umană, adaugă Alexandru Filip.

Deşi în România nivelul de satisfacţie a clienţilor privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci şi pe calitatea acestora.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 şi 85 de ani și face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights, care a adunat informaţii despre consumul digital din ultimele şase luni şi oferă previziuni pentru următoarele şase luni. Raportul Global Digital Sentiment Insights include răspunsurile a peste 20.000 de utilizatori europeni.

Gilda Popa
Gilda Popa este licențiată în Drept și a urmat un master de psihologie organizațională la Facultatea de Psihologie - Universitatea București. A mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Bianca Drăguşanu s-a dezlănţuit și… Gabi Bădălău a spus totul, după scandal: ordin de protecție?!...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Rusia, repetiție pentru un posibil atac nuclear. Ce sistem american poate distruge rachetele intercontinentale ale...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un bărbat a sunat la 112 să anunțe că un hoț i-a intrat în casă....
Putin a anunțat că Rusia a lovit Ucraina cu o nouă rachetă, cu nume de...
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
România, lovită de un al doilea val de ninsori, ploi şi viscol de joi seara....
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
S-a vândut celebra banană lipită cu o bandă adezivă. Banalul fruct a fost cumpărat pentru...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Guvernul anunţă prelungirea plafonării preţurilor la energie şi gaze pentru consumatorii vulnerabili
Află aici ADEVĂRUL! De ce pare totul PLAT dacă Pământul e rotund?
Apare o nouă taxă la bloc. O plăteşte toată lumea. Nu contează dacă te-ai debranșat...
Greșeala pe care o facem când gătim ciorbă. Niciodată nu ne-a trecut prin cap
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri