Prima pagină » Economic » Digitalia » Tehnologie » Ce este Clubhouse, aplicația care face vâlvă în toată lumea. Momentan este disponibilă doar pentru iPhone

Ce este Clubhouse, aplicația care face vâlvă în toată lumea. Momentan este disponibilă doar pentru iPhone

Ce este Clubhouse, aplicația care face vâlvă în toată lumea. Momentan este disponibilă doar pentru iPhone
Ce este Clubhouse, aplicația care face vâlvă în toată lumea. Momentan este disponibilă doar pentru iPhone / Sursă Foto: Pixabay - Ilustrativ

Clubhouse este o platformă de socializare bazată pe audio-chat în cadrul căreia utilizatorii pot asculta conversaţii şi interviuri pe un număr mare de subiecte. Experiența este asemănătoare audierii unui podcast, dar diferența este făcută de faptul că totul se desfășoară live şi prezintă un strat suplimentar de exclusivitate.

Ce este Clubhouse și cum funcționeaza aplicația disponibilă momentan doar pe iPhone, nu și pentru Android

Aplicaţia funcţionează pe bază de invitaţii, iar odată intrat în platformă, utilizatorul va selecta o serie de teme şi va primi o listă de recomandări în funcţie de datele pe care le-a oferit.

O cameră de conversaţie din cadrul Clubhouse seamănă cu o videoconferinţă, însă cei mai mulţi oameni decid să nu ia parte la discuţii. De asemenea, odată ce conversaţia s-a încheiat, camera este închisă.

Platforma a fost lansată în martie 2020 de Paul Davidson şi Rohan Seth, doi antreprenori din Silicon Valley. În mai 2020, platforma avea 1.500 de utilizatori şi valora aproximativ 100 de milioane de dolari.

Evaluare de peste un miliard de dolari

Însă aplicaţia a devenit mainstream în ultimele săptămâni, de vreme ce CEO-ul Tesla Elon Musk a găzduit un chat audio cu CEO-ul Robinhood Vladimir Tenev, transmis live pe YouTube. Ulterior, Clubhouse a devenit unul dintre cele mai populare startup-uri americane şi a creat un val de agitaţie în rândul investitorilor din Statele Unite. Platforma avea două milioane de utilizatori pe 1 februarie şi este evaluată acum la un miliard de dolari.

Cererea de invitaţii a crescut atât de mult în ultimul timp încât a luat naştere o piaţă complet nouă pe platforme precum Reddit, eBay şi Craigslist. În China, invitaţiile sunt vândute pe Idle Fish, piaţa second-hand din cadrul retailerului Alibaba.

Recent, Elon Musk a scris pe Twitter că își dorește să poarte o conversaţie în cadrul platformei cu preşedintele rus Vladimir Putin.

„Ai dori să mi te alături la o discuţie pe Clubhouse? Ar fi o onoare să vorbesc cu tine”, i-a transmis Musk liderului de la Kremlin.

Lista de personalităţi care au folosit Clubhouse include nume precum şeful Facebook Mark Zuckerberg şi fostul CEO Microsoft Steve Ballmer.

Radu Cristian ... vezi toate articolele