Startup-ul olandez Lightyear, care dezvolta mașini electrice solare, a intrat în faliment pentru a doua oară, potrivit unor surse.
Compania a anunțat că va renunța, cel puțin temporar, la dezvoltarea de automobile și se va concentra pe producția de panouri solare pentru vehicule electrice, transmite publicația The Cool Down. O mutare similară a făcut și rivala Sono Motors din Germania la începutul anului.
Lightyear trebuia să înceapă livrările modelului Lightyear 0 în 2022, dar compania a intrat în faliment. După o nouă rundă de investiții, startup-ul a prezentat Lightyear 2, mașină cu autonomie de 625 de km și viteză maximă de 160 km/h.
Potrivit producătorului, datorită panourilor solare cu care era acoperită mașina, aceasta urma să poată funcționa săptămâni întregi fără să fie conectată la priză, mai ales în zonele însorite. Panourile solare puteau oferi, potrivit Lightyear, 12 km de autonomie pentru fiecare oră în care acest automobil electric era expus la soare.
Modelul avea, însă, un preț foarte mare, de 170.000 de dolari.
Compania nu a reușit, însă, nici de această dată să producă o mașină electrică solară în serie și a intrat din nou în faliment. Acum, CEO-ul Lex Hoefsloot încearcă să salveze startup-ul orientându-l doar spre producția de panouri solare pentru vehicule electrice. Cele mai multe comenzi vin de la producătorii de autobuze.
O altă companie care se străduiește să introducă în producția de serie un automobil solar este Aptera, din Canada.
Există cerere pentru mașini electrice solare, însă prețurile mari ale acestor modele și incapacitatea producătorilor de a le produce în serie împiedică dezvoltarea pieței. Potrivit firmei de cercetare a pieței Markets and Markets, piața de vehicule solare va depăși nivelul de 107.000 de unități livrate anual în 2030. Majoritatea mașinilor vor fi echipate cu baterii Li-Ion, potrivit sursei citate.