Prima pagină » Economic » Din 2020, Dacia trece pe GPL, iar Renault se îndreaptă spre variantele hibrid

Din 2020, Dacia trece pe GPL, iar Renault se îndreaptă spre variantele hibrid

Din 2020, Dacia trece pe GPL, iar Renault se îndreaptă spre variantele hibrid
Din 2020, Dacia trece pe GPL, iar celelalte mărci Renault vor avea variante hibrid. Vezi motivele pentru care francezii de la Renault renunță la motoarele Diesel

Dacia se va concentra tot mai mult în viitor pe motorizările pe GPL (Gaz Petrolier Lichefiat), pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, în contextul în care hibridele încă implică un cost suplimentar considerabil, iar CNG-ul, gazul natural comprimat, nu dispune de o rețea consistentă la nivel european, scrie Ziarul financiar. Potrivit oficialilor grupului Renault, brandul francez intenționează să renunțe la motoarele Diesel și va veni din 2020 cu o versiune hibridă a lui Clio și versiuni plug-in hybrid – adică mașini care pot alimenta bateria pentru motorul electric de la o priză externă – pentru SUV-ul mic Captur și pentru Megane.

Pentru Dacia, soluția logică este implementarea GPL pe motoarele pe benzină. Mașinile pe GPL emit cu 11% mai puțin dioxid de carbon decât cele pe benzină, iar emisiile de oxid de azot sunt mai mici. „Motoarele pe GPL au emisii mai mici, au un preț bun pentru client și aduc economii când vine vorba de costuri. Spre exemplu, la un rulaj de 15.000 km anual, o mașină consumă în medie 1.000 de litri de benzină, luând în calcul un consum mediu de 7 litri/100 km, adică circa 1.500 de euro. Cu GPL, costurile ar scădea spre 750 de euro și în plus, există și o rețea extinsă la nivel european. Spre exemplu, pe CNG găsim infrastructură numai în Austria, Germania și Italia. În Franța, Marea Britanie, Spania sau Europa de Est nu avem o astfel de infrastructură”, a explicat Marc Suss, vicepreședinte în cadrul Groupe Renault.

Spre exemplu, Dacia a extins gama Logan cu o motorizare 0,9 TCe pe GPL, care în versiunea Laureate, intermediară, are un preț de 10.950 de euro cu TVA, cu 600 de euro mai mult decât versiunea fără GPL. Pe de altă parte, pentru că este vorba de un motor supraalimentat, costul instalației este mai mare. Ulterior, și SUV-ul Duster va primi o versiune pe GPL, tot pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon.

„De aceea am păstrat motorizarea pe benzină de 1,6 litri pe Duster (un motor aspirat pe benzină este adaptat mai ușor și cu costuri mai mici la GPL – n.r.). Astfel, vom reduce emisiile și suntem și interesanți pentru client, deoarece venim cu un preț mai mic”, adaugă Marc Suss.

Mai multe detalii despre viitoarele modele ale Renault, citiți în Ziarul financiar.

 

Autor

Citește și