Metrorex a încheiat anul trecut cu venituri similare celor obținute de RATB, deși transportă mai puțini călători, în contextul în caare metroul este un sistem care nu permite frauda, iar RATB permite ocolirea achitării taxei de călătorie, a afirmat Mariana Petre, director comercial al Metrorex.
„Aproximativ 8% dintre cetățenii bucureșteni merg numai cu metroul, cu metroul și RATB merg circa 29%. Vreau să vă spun că veniturile la 2012 ale Metrorex erau foarte sensibil apropiate de cele ale RATB. Păi dacă numai cu RATB merg 34%, mie mi se pare o mare diferență între venituri. Sigur, există un motiv și un motiv esențial aici, și anume că metroul este un sistem închis, care nu permite fraudă, care nu permite ocolirea acceselor la peron, RATB este un sistem deschis și care permite ocolirea, ca să zic așa, achitării taxei de călătorie”, a declarat vineri reprezentantul Metrorex, la conferința „Cities of tomorrow”, organizată de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană și MEDIAFAX.
Reprezentantul Metrorex a afirmat că metroul transportă aproximativ 650.000 de călători, într-o zi lucrătoare.
Întrebată câți pasageri va transporta metroul peste zece ani, ea a afirmat că numărul ar putea crește de 4-5 ori, dacă rețeaua va crește de la 70 de kilometri, cât are în prezent, la 300 de kilometri.
„Depinde ce populație va avea Capitala, la momentul respectiv, și depinde dacă noi ne vom putea pune în aplicare proiectele, adică să ajungem foarte departe, dincolo de granițele Bucureștiului”, a spus Petre.
În prezentarea din cadrul conferinței, reprezentantul Metrorex a oferit unele date generale despre istoricul, activitatea și investițiile în derulare ale companiei, menționând și proiecte viitoare.
Petre a afirmat că sunt analizate proiecte care vizează legarea actualei rețel de metrou de extremitățile Capitalei și comunele din jur. Pe de altă, proiectul pentru o magistrală nouă Voluntari – Bragadiru, pentru care s-a dorit încheierea unui parteneriat public-privat, a fost suspendat din cauza „lipsei de armonie” la nivelul legislației.
Regia Autonomă de Transport București (RATB) este în subordinea Primăriei Capitalei, unde s-a convenit și trecerea metroului bucureștean.