Director Renault: Fabricile din România și din Maroc devin competitive în privința costurilor de producție
Fabricile Renault din România și Maroc devin competitive în privința costurilor de producție, iar Turcia s-ar putea să nu mai fie o referință pentru costuri reduse, a declarat directorul operațional al grupului auto francez, Carlos Tavares, informează Mediafax, citând Bloomberg.
Renault estimează pentru acest an o contracție a pieței auto europene de 5%, a afirmat Tavares, într-o conferință de presă la Istanbul. Evoluția pieței europene se va îmbunătăți după declinul de 10% din primele trei luni ale anului, a adăugat el.
Grupul francez a anunțat, în februarie, că vizează livrări în creștere în acest an, susținute de varianta îmbunătățită a modelului Clio și de Dacia Logan, după o scădere de 6,3% anul trecut, la 2,55 milioane de autoturisme și vehicule comerciale ușoare. Producătorul auto anticipa la momentul respectiv o contracție de cel puțin 3% în Europa și un avans de 3% la nivel global.
Renault introduce mai multe modele în acest an, a spus directorul operațional. Grupul își crește portofoliul prin relansarea mărcii de mașini sport Alpine și dezvoltarea Initiale Paris într-un brand de lux. Initiale va intra pe piață „într-un interval de 10-15 ani”, a spus el.
Renault nu exclude să producă vehicule comerciale ușoare în Turcia, a declarat Tavares. Compania mixtă Oyak-Renault Otomobil Fabrikalari, cel mai mare constructor local, produce modelele Fluence și Clio 4. Fabrica din Turcia va produce 340.000 de mașini în acest an, cu 20.000 sub capacitatea maximă.
Fabricile Renault din România și Maroc devin „competitive în privința costurilor” de producție și „Turcia s-ar putea să nu mai fie în continuare o referință în privința costului”, a adăugat el.
Piața auto din Turcia s-a contractat cu 11%, la 815.000 de unități anul trecut, după ce introducerea unei taxe asupra autovehiculelor în septembrie a contribuit la încetinirea economiei.
Renault produce în România și Maroc autovehicule sub marca Dacia în cele două centre principale de producție, din Pitești și Tanger.