Disponibilizări masive la CFR Marfă
CFR Marfă va renunța la 2.500 de angajați anul viitor, estimând că în cadrul companiei vor mai rămâne 6.376 de salariați, potrivit proiectului de buget de venituri și cheltuieli pentru 2014, care prevede și cheltuieli cu plăți compensatorii aferente disponibilizărilor de 16,8 milioane lei.
Compania estimează că va avea la finele acestui an 8.876 de salariați. Proiectul bugetului rectificat pentru 2013 nu include cheltuieli cu plăți compensatorii aferente disponibilizărilor de personal.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru 2014 a fost publicat miercuri de Ministerul Transporturilor, proprietarul CFR Marfă, data limită pentru primirea de propuneri sau observații fiind stabilită la 1 decembrie.
Guvernul și FMI au decis ca CFR Marfă să fie restructurată „agresiv”, prin reducerea costurilor de personal, vânzarea vagoanelor învechite ca fier vechi și oprirea de livrări către clienții care au acumulat datorii față de companie.
Pentru CFR Marfă a fost stabilită o nouă țintă trimestrială de arierate, care să ajungă la zero datorii, excluzând dobânzile și penalitățile pentru arieratele existente, se arată în scrisoarea de intenție convenită de Guvern cu Fondului Monetar Internațional (FMI) și Comisia Europeană în această lună.
„În pofida eforturilor noastre, privatizarea CFR Marfă nu a fost finalizată înainte de expirarea termenului stabilit în hotărârea de guvern, iar compania continuă să acumuleze arierate, suferind și o pierdere din exploatare în primele nouă luni ale anului. Pentru a asigura viabilitatea CFR Marfă, intenționăm să restructurăm agresiv compania și să continuăm procesul de privatizare”, se arată în documentul obținut de MEDIAFAX.
În scrisoare, privatizarea CFR Marfă este estimată să fie finalizată în luna mai 2015.
Într-o ordonanță de urgență aprobată de Guvern se arată că CFR Marfă va renunța la o parte dintre angajați în 2014, persoanele disponibilizate urmând să primească un venit lunar de completare după desfacerea contractului de muncă.
Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.