Reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) intenționează să demareze lucrări de reparații capitale pe DN1.
Este vorba de trei segmente din DN1 situate în județul Bihor, mai exact între localitățile Huedin și Oradea, și care totalizează 53 de kilometri, potrivit unui anunț al CNADNR.
Înainte de începerea lucrărilor, Compania Națională de Autostrăzi intenționează să încheie un contract de expertiză tehnică pentru reparația capitală a DN1. Valoarea estimată a contractului pentru expertiza tehnică este de 90.444 lei, echivalentul a circa 20.000 euro.
Contractul prevede executarea de servicii de arhitectură, inginerie de amenajare urbană și de testare și analiza tehnică.
Data limită de depunere a ofertelor este 15 ianuarie 2013.
Procedura de selectare a firmei care va realiza expertiza tehnică este de tip cerere de ofertă, criteriul de atribuire fiind prețul cel mai scăzut. Fondurile urmează să fie asigurate de la bugetul de stat.
Media cifrei de afaceri globale a ofertantului pe ultimii 3 ani trebuie să fie de minimum 135.000 de lei. De asemenea, ofertantul trebuie să demonstreze că a avut în ultimii 3 ani două contracte care au avut ca obiect servicii similare și a caror valoare totală să fie de cel puțin 90.000 lei fără TVA.
Soluția lui Radu Stroe
Joi, Radu Stroe, ministrul de Interne, a propus ca DN1 să fie un drum cu sens unic spre munte până când va fi gata autostrada București-Brașov. Soluția, temporară, ar rezolva în opinia șefului de la Interne problema ambuteiajelor, care „apar week-end de week-end”. Anunțul a fost făcut în cadrul unei conferințe de presă și l-a luat prin surprindere chiar și pe șeful Direcției Generale a Poliției Rutiere, comisarul-șef Lucian Diniță.
„Poate există o soluție, n-am discutat-o. Poate reușim să stabilim un drum cu sens unic într-o direcție și altul în altă direcție. Nu știu, să vedem. Măcar s-ar mai putea fluidiza cât ar fi necesar, șase luni, un an”, a mai spus Stroe, potrivit Mediafax.
Proiectul nu există în MAI, Stroe a vorbit „tangențial”
În Ministerul Afacerilor Intrerne nu se lucrează însă la niciun proiect concret de instituire a sensului unic pe DN1 sau pe vreun alt traseu spre Valea Prahovei, au explicat pentru gândul surse din instituție.
Potrivit acestora, ministrul Radu Stroe a făcut „o afirmație care nu era pregătită”, „subiectul s-a atins tangențial, nu ca fiind o propunere lansată”, în contextul în care a fost întrebat de jurnaliști cum se poate rezolva problema aglomerației de sărbători pe DN1.
Pentru evitarea aglomerației pe DN1, conducătorii auto care doresc să plece din Capitală către Brașov sunt deseori sfătuiți de Poliție să utilizeze rute alternative, printre care București – Târgoviște – Sinaia și București – Pitești – Brașov.
gândul a scris miercuri că românii ar putea scăpa de calvarul circulației bară la bară pe DN1 începând din 2017, când autoritățile estimează că va fi gata autostrada Comarnic-Brașov.
Mai exact, reprezentantii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) apreciază că cei 58 de kilometri ai autostrăzii Comarnic-Brașov vor fi finalizați în trimestrul al doilea din 2017, chiar dacă până acum lucrările nici nu au început.
La începutul lunii decembrie, gândul a scris că autostrada Comarnic-Brașov (58km) urmează să fie realizată în regim de concesiune, iar constructorul va fi ales prin procedura dialogului competitiv, la care vor putea participa „între 3 și 5 agenți economici”, potrivit unui anunț al CNADNR.
La sfârșitul lunii decembrie,Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a suspendat procesul de atribuire a contractului de concesiune pentru autostrada Comarnic-Brașov, după ce o firmă din China acontestat criteriile din documentația de atribuire a contractului și a solicitat suspendarea procedurii.