Doar 5% dintre românii care cumpără bilete de avion online își fac și asigurări de călătorie

Publicat: 14 04. 2014, 12:47
Actualizat: 01 02. 2019, 17:23

Procentul celor care cumpără bilete de avion online și achiziționează și o asigurare de călătorie (asigurare de sănătate sau pentru pierderea bagajului) s-a menținut constant în ultimii ani potrivit sursei citate. În schimb, numărul persoanelor care cumpără biletul de avion offline (apelând la un agent de turism) și se decid și pentru o asigurare de călătorie este în creștere, aproximativ 35% dintre aceștia alegând asigurarea.

„Dacă în anul 2012, procentul mediu al celor care alegeau o asigurare de călătorie era de aproximativ 16%, în 2013 a evoluat la aproximativ 20%, iar spre sfârșitul anului 2013 și începutul lui 2014, asigurările au fost cumpărate de aproximativ 35% dintre cei care au achiziționat biletul din agenție. În luna februarie a acestui an am atins chiar un record, rata de conversie pentru asigurările offline fiind de peste 40%”, a declarat luni într-un comunicat Alina Dumitrescu, Directorul Agentiei Vola.ro.

Potrivit Vola.ro, clienții percep asigurarea ca pe un cost în plus, nu neapărat ca pe un beneficiu.

„În spațiul Schengen a apărut Cardul European de Sănătate și mulți dintre clienții care refuză asigurarea propusă de noi invocă acest motiv. Ce le scapă acestora din vedere este că asigurarea de călătorie are mult mai multe beneficii, cel mai important dintre ele este că te asigură și în sistemul privat de sănătate, spre deosebire de cardul european. La acestea se adaugă, în funcție de tipul de asigurare ales, despăgubirea în caz de pierdere a bagajului, întârzierea sau pierderea conexiunii unui zbor sau chiar falimentul companiei aeriene”, a mai spus Alina Dumitrescu.

Aproximativ 58% din asigurările vândute de Vola.ro sunt asigurări medicale, aproximativ 34% sunt polițe medicale care asigură și bagajul și doar 8% sunt polițe de călătorie care acoperă riscul de pierdere a conexiunii si a plecării.

„În general, polițele care asigură bagajul și cele care acoperă riscul de pierdere a conexiunii se recomandă pentru zborurile cu escală sau intercontinentale. Având mai multe cereri pe partea de zboruri directe, este normal ca procentul polițelor medicale să fie cel mai ridicat”, se mai arată în comunicat.

Prețurile polițelor de călătorie variază în funcție de paleta de riscuri pentru care turistul alege să se asigure (asigurare medicală simplă, asigurare medicală + asigurarea bagajului sau întârzierea acestuia, asigurare medicală + bagaj + pierderea conexiunii și a plecării), durata călătoriei și zona în care călătorește.

Potrivit Vola.ro, din cauza conflictelor armate existente, în acest moment nu se pot încheia asigurări în Iran, Irak, Afganistan, Siria și Liban. Vârsta limită pentru încheierea unei asigurări de călătorie este 80 ani.

„Pentru pachetele turistice pe care le vindem, am introdus în costul final al vacanței și asigurarea medicală. Astfel, orice client care cumpără o vacanță/city break are asigurat transportul cu avionul, cazarea și asigurarea medicală pe întreaga durată a călătoriei”, a declarat Ioana Bălănescu, directorul Departamentului de Turism al Vola.ro.

Cele mai cerute asigurări sunt cele medicale simple și cele care includ și riscul de pierdere sau întârziere a bagajului. În general, numărul de polițe vândute este în creștere în perioada martie-septembrie, iar în octombrie-martie fluctuează destul de mult. În perioada vacanței de iarnă se vînd mai multe asigurări pentru sporturile extreme.

„Un accident pe pârtie sau o zi de spitalizare te pot face să scoți din buzunar mai mult de câteva sute de euro, iar asigurarea costă cu mult mai puțin”, a adăugat Alina Dumitrescu.

O asigurare medicală de călătorie pentru trei zile în Europa costă opt euro, pentru șapte zile 11 euro, iar pentru 14 zile, prețul ajunge la 17 euro.

Agenția de turism online Vola.ro a devenit în luna octombrie 2013, pentru al treilea an consecutiv, compania de tehnologie cea mai dinamică din Europa Centrală, potrivit topului Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, după ce în ultimii cinci ani și-a majorat veniturile de peste 57 de ori, ajungând la 92,8 milioane de lei în 2012.

Vola.ro este cea mai mare agenție de turism online din România și deservește persoane fizice sau companii, oferind bilete de avion de linie și low-cost, rezervări hoteluri, city break-uri, vacanțe, asigurări medicale de călătorie și servicii de rent-a-car.