Prima pagină » Economic » Doi antreprenori români au readus la viață un brand românesc din Epoca de Aur. Înainte de Revoluție, niciunui român iubitor de munte nu-i lipsea

Doi antreprenori români au readus la viață un brand românesc din Epoca de Aur. Înainte de Revoluție, niciunui român iubitor de munte nu-i lipsea

Doi antreprenori români au readus la viață un brand românesc din Epoca de Aur. Înainte de Revoluție, niciunui român iubitor de munte nu-i lipsea
Detalii pe gândul

Deși poartă încă numele localității unde au fost realizate inițial, acum aceste schiuri sunt „made in Cehia”. Designul, brandul și ideea sunt în continuare românești, făcând apel la nostalgia și patriotismul consumatorilor.

Din ce am «săpat» noi, schiuri s-au făcut pe la Reghin încă din anii ”30. Mai apoi, sub diferite nume, atât de fabrică, cât și de modele, s-au tot construit schiuri în secțiile de prelucrare a lemnului din Reghin”, povestește Sebastian Big, unul dintre cei doi antreprenori care au readus la viață acest brand, asociatul său fiind Ionuț Pațiu.

El spune că undeva în anii ”60 se putea deja vorbi de o marcă de schiuri Reghin, pe lângă toate celelalte articole sportive produse sub această marcă. „Oricum, istoria asta e destul de ascunsă în ceață și scoaterea ei la lumină e încă «work in progress».”

Decizia de a readuce la viață brandul Reghin și de a porni o afacere în industria de schi le-a venit celor doi antreprenori acum trei ani. Deși erau la curent cu ce înseamnă schiuri și cu ultimele trenduri din industrie, a te apuca de o afacere în domeniu presupune un nivel de cunoștințe diferit, povestesc antreprenorii. Așa că au dedicat un an pentru a se familiariza cu astfel de informații, au definit designul schiurilor și au găsit un producător OEM (Original Equipment Manufacturer).

„Suntem doi tineri din Cluj, consumatori înrăiți de schi, cu ocupații de zi cu zi care se învârt în zona designului de produs și a vânzărilor. Am început pe schiuri Pitic și am trecut la Combi-R, galben și mai apoi albastru; în plus, suntem amândoi adepții unei abordări de tip do it yourself.” Practic, cei doi antreprenori au vrut să își facă ei înșiși schiurile proprii, să aducă un tribut lucrurilor cu care au crescut. Mai mult, încearcă să aducă un suflu nou pe scena autohtonă de schi.

„Din primăvara lui 2016 am dat drumul la treabă, am înregistrat brandul, am cumpărat domeniile .ro și .com și am pus la punct o platformă de vânzări online integrată cu procesator de plăți.” Din ce bani aveau puși deoparte, au produs 30 de perechi de schiuri potrivite pentru schi de relaxare și 10 perechi de off-piste.

În primul lor sezon de iarnă, 2016-2017, povestesc cei doi, au avut sesiuni de testare în majoritatea stațiunilor din țară.
„Ideea noastră a fost ca lumea să încerce schiurile pe principiul «try before you buy» și să precomande pentru sezonul următor, bineînțeles cu un discount generos.” Mai mult, antreprenorii au decis încă din primul an să sponsorizeze doi schiori. Aceasta rămâne în continuare direcția principală de marketing a companiei. „Oamenii sponsorizați de noi generează conținut pentru marketing.” Și asta din două motive: primul – pentru că acest sistem este mult mai ieftin decât campaniile publicitare clasice și al doilea – pentru că metoda este mult mai autentică, mai sinceră, consideră fondatorii noilor schiuri Reghin.

Continuarea în Business Magazin

Citește și