Două companii japoneze pregătesc un parteneriat pentru mașinile electrice
Acordul vine în urma unei înțelegeri privind cercetarea și dezvoltarea anunțată în anul 2017 și vizează mai multe vehicule produse de Suzuki pentru Toyota, unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume. Deși Suzuki este mult mai mic, este o forță dominantă pe piața indiană, ce crește rapid.
Toyota este un lider în tehnologia mașinilor hibrid și investește puternic în conducerea autonomă, în timp ce Suzuki se specializează în mașini compacte la prețuri accesibile. Pe piață există din ce în ce mai mulți producători de automobile care fac eforturi pentru a ține pasul cu investițiile în mașinile electrice.
Conform ultimului acord, Suzuki va furniza sisteme hibride pe benzină pentru autoturismele pe care le vinde la nivel mondial de la Toyota, care a oferit vehiculele hibrid Prius cu mai mult de 20 de ani în urmă, au declarat companiile într-o declarație comună.
În schimb, Suzuki va produce două modele compacte pentru Toyota, în India, pe baza modelelor sale Ciaz și Ertiga.
Cooperarea ulterioară cu Suzuki va ajuta Toyota să își extindă prezența în India, cea de-a cincea piață mondială de autoturisme din lume
„Suntem de părere că extinderea parteneriatului nostru de afaceri cu Suzuki ne va oferi avantajul competitiv de care avem nevoie pentru a supraviețui acestei perioade de transformare profundă”, a declarat președintele Toyota, Akio Toyoda.
Cei doi producători de automobile își vor aprofunda cooperarea în India, unde vehiculele hibride ale Suzuki vor fi fabricate folosind motoare și baterii produse local de Toyota.
De asemenea, producătorii se vor alătura forțelor din Europa, unde Toyota va produce vehicule electrice bazate pe modele precum RAV4 și Corolla pentru Suzuki, în timp ce Suzuki îi va furniza companiei Toyota motoare pe benzină, pentru modelele de vehicule compacte vândute în regiune.
Suzuki va produce, de asemenea, modelele Baleno, Vitara Brezza, Ciaz și Ertiga pentru Toyota, care vor fi rebranduite și redenumite ca modele Toyota pentru piața africană.
Foto: Pixabay