Locomotiva Diesel 1250 CP a fost produsă la Electroputere VFU – Reloc SA Craiova.
„Până în 1990, în România, s-au realizat peste 8000 de locomotive, dar ulterior nu a mai fost produsă niciuna. Azi a fost prezentată prima locomotivă proiectată și fabricată în România, în parteneriat cu Caterpillar, unul dintre cei mai mari constructori de motoare Diesel din lume. Avem o capacitate de 3 locomotive pe lună”, a declarat pentru gândul Călin Grațian, vicepreședinte Grampet.
Compania are deja un precontract pentru opt locomotive din partea unei companii private din vestul Europei care vor fi livrate în cursul anului viitor.
„Nu ne focusăm pe piața din România, ci pe piața externă”, a declarat Călin Grațian, care a adăugat că următoarea locomotivă va ieși pe porțile companiei în cursul lunii viitoare.
Electroputere VFU (fosta Remarul Pașcani) este deținută de Gruia Stoica prin compania Grup Feroviar Român (GFR), cu o participație de 90,8%. Remarul Pașcani și-a schimbat denumirea după ce Stoica a cumpărat la sfârșitul anului 2012 divizia de producție locomotive a Electroputere Craiova.
Mediafax Foto
GFR a câștigat anul trecut licitația organizată de stat pentru privatizarea CFR Marfă, însă procedura a eșuat întrucât unele bănci creditoare ale transportatorului feroviar de stat nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.
Stoica se află în prezent în arest la domiciliu, fiind acuzat de fapte de corupție. El a fost trimis în judecată la jumătatea lunii februarie, alături de Doru Boștină, omul de afaceri fiind acuzat că i-ar fi dat avocatului 3 milioane de euro pentru a afla prețul cerut de CFR Marfă la o licitație pentru transportarea cărbunelui organizată de Complexul Energetic Oltenia, la care participa și GFR.