„DUȘMĂNIA” de pe Podul Prieteniei. Așa arată drumul peste Dunăre la două luni după ce a fost „cârpit”: „Au tot promis că-l repară și noi încă ne rupem mașinile pe aici”

Publicat: 01/04/2015, 15:59
Actualizat: 01/04/2015, 17:48

S-au promis reabilitări de milioane de euro ale carosabilului, s-au făcut câteva „cârpeli”, după care situația de pe podul Giurgiu-Ruse a devenit mai gravă ca niciodată, cu șoferii așteaptând minute în șir să treacă de partea românească a podului pentru a ajunge la bulgari, unde se circulă mult mai bine. Acum, s-a dat startul unei noi reprize de peticit drumul, care a creat o nouă problemă: cozile din cauza circulației care se desfășoară pe un singur sens. CNADNR susține însă că problema nu există și că eventualele cozi au fost cauzate de schimburi de tură din partea bulgară a vamei.

La sfârșitul lunii ianuarie, reporterii gândul filmau „cârpelile” pe care le făceau muncitorii în asfaltul de pe Podul Prieteniei sau, după cum explicau reprezentanții CNADNR într-un răspuns trasmis ziarului gândul,„lucrările de reparații cu mixuri asfaltice la rece, ca măsură provizorie de asigurare a desfășurării în condiții de siguranță a traficului rutier”. Șoferii erau nevoiți să aștepte și 40 de minute pentru a ajunge în țara vecină, atât din cauza TIR-urile care tranzitau spre Bulgaria, cât și din cauza lucrărilor demarate de autorități.

O lună mai târziu, situația carosabilului este deplorabilă, TIR-urile care trec pe pod se balansează violent din cauza gropilor pe care șoferii de mașini mici încearcă să le ocolească pe cât posibil. Să treci podul peste Dunăre pare a fi mai degrabă o experiență offroad decât un mod civilizat de a ieși din țară. Imaginile de mai sus au fost filmate duminică seară pe podul Giurgiu-Ruse.

„E inadmisibil. Au tot promis că-l repară și noi încă ne rupem mașinile pe aici. La bulgari drumul e bun, dar când ai trecut în partea românească, parcă a fost bombardat”, a declarat pentru gândul Bogdan A, un șofer care încerca să ajungă duminică seară în Bulgaria.

„Din păcate, aceasta e imaginea noastră. Un drum făcut franjuri, care devine din ce în ce mai prost, oricât scandal am face. Măcar știi la ce să te aștepți în România de la intrare”, ne spune și Marian U, un alt șofer român care încerca să trecă podul peste Dunăre la finalul weekendului.

Între timp, reprezentanții CNADNR se laudă că au început de trei zile reparațiile la pod. Acum se circulă pe o singură bandă, iar din această cauză noaptea trecută s-au format cozi de până la 10 kilometri de TIR-uri care încercau să treacă granița, potrivit Agerpres. Cei de la CNADNR văd însă lucrurile altfel.

„De trei zile au început reparațiile la pod și se circulă pe o singură bandă, dar la frontieră trecerea se efectua cursiv, TIR-urile staționau aproximativ un minut pentru taxe și verificări, dar este posibil și ca autoritățile locale să dirijeze circulația în zona cartierului Rudari, de la intrarea în municipiul Giurgiu pentru a evita staționarea acestora acolo’, a declarat reprezentantul CNADNR la Giurgiu, Bogdan Bratu, adăugând că TIR-urile au ajuns cel mai probabil să stea la coadă din cauza schimbului de tură din partea bulgară a vamei care durează o oră.

Lucrările de reabilitare vor fi realizate de asociereaCollini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering. Contractul, în valoare de circa 12,8 milioane de euro, cu TVA,a fost atribuit în luna octombrie 2014. Din această sumă, 85% repezintă finanțare nerambursabilă de la Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul banilor urmând să fie asigurați de la Bugetul de Stat. În luna noiembrie 2014 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor.

„Din cele 16 luni, 2 luni reprezintă perioada de proiectare, care se va încheia la sfârșitul lunii ianuarie 2015. După finalizarea perioadei de proiectare va începe perioada de execuție a lucrărilor, însă din cauza condițiilor meteorologice caracteristice perioadei de iarnă, execuția propriu zisă va fi posibilă începând cu luna martie 2015”, explica cu puțin timp în urmă CNADNR.

Lucrările de reabilitare ar trebui să fie finalizate până pe data de 31 decembrie 2015.

Câți bani a încasat CNADNR din taxa de pod

Aproximativ 12,7 milioane de euro este suma pe care CNADNR a încasat-o anul trecut din tariful de trecere a podului peste Dunăre, în sensul Giurgiu-Ruse, potrivit unui răspuns transmis luni gândul de CNADNR.

Deși suma ar fi ajuns pentru construcția a mai bine de doi kilometri de autostradă, drumul de intrare în România este plin de adevărate cratere, șoferii fiind nevoiți să facă slalom printre ele. Drumul este însă mult mai bun pe partea bulgărească a podului.

Podul, construit în 1952, are o lungime de 2.224 metri, din care 1.146 metri aparțin României. Tranzitul se poate realiza atât pe calea ferată, cât și pe șosea.

În vara lui 1997 a avut loc recepția oficială a lucrărilor de consolidare a podului. Lucrările au început în 1995, fiind finanțate cu 1,2 milioane de ECU (monedă care a precedat euro), echivalentul a circa 1,4 milioane de dolari, prin Programul PHARE, de către UE.

Acestea au constat în reparația hidroizolației, a îmbrăcăminții asfaltice, precum și înlocuirea rosturilor de dilatație. Executantul lucrărilor a fost CCCF București, iar consultant firma Consitrans.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Estimări ale votului la prezidențiale, până la ora 18.00. Tensiune înainte de închiderea urnelor
BREAKING | Avem primele cifre oficiale
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Live pe TikTok cu Simion și Becali, cu remarci sexiste la adresa lui Lasconi: e...
Ipoteză surprinzătoare a unui analist german: Racheta căzută la Dnipro nu conținea explozibili. „Este o...
Carmen Iohannis, gest neașteptat înainte de a vota. Unde a fost soția lui Klaus Iohannis...
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Rezultate exit-poll alegeri prezidențiale 2024: Marcel Ciolacu - 25%, Elena Lasconi - 18.1%, Călin Georgescu...
Chinuri groaznice pentru Cotabiță în ultimele zile de viață! Dezvăluiri ȘOCANTE
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Referedumul a trecut pragul şi poate fi considerat aproape validat. Pentru...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Bomba din sondajele exit-poll, ora 21.00. Clasament surprinzător
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Rezultate parțiale prezidențiale 2024: Unde și când se pot vedea online, în timp real, datele...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Sănătatea mintală precară a fost legată de consumul de conținut negativ online