Prima pagină » Economic » E-Distribuție anunță implementarea unei soluții avansate de cartografiere a rețelelor. Care sunt beneficiile pentru cele aproape trei milioane de clienți

E-Distribuție anunță implementarea unei soluții avansate de cartografiere a rețelelor. Care sunt beneficiile pentru cele aproape trei milioane de clienți

Rețele de distribuție din cadrul Grupului Enel ar urma să fie exploatate cu un grad mai ridicat d siguranță, astfel că va crește calitatea alimentării cu electricitate au transmis reprezentanții grupului, marți, cu ocazia implementării soluția de cartografiere a rețelelor E-Distribuție. Aceasta se numește Global Repository & 3D Modelling și creează o imagine digitală fidelă cu rețeaua originală, din teren.

Soluția Global Repository & 3D Modelling face parte din proiectul extins Grid Blue Sky al Enel, prin care companiile de distribuție a energiei electrice adoptă un nou model de operare, pentru gestionarea integrată și eficientă a rețelelor, având la bază o organizare de tip platformă.

Operatorii de distribuție a energiei electrice din cadrul grupului Enel – E-Distribuție Banat, E-Distribuție Dobrogea și E-Distribuție Muntenia – au implementat soluția Global Repository & 3D Modelling, prin care rețeaua de energie electrică operată în București și în cele 10 județe din țară este recreată digital, urmând fidel caracteristicile rețelei originale. Scopul principal este de a ușura accesul la rețea în special în zonele greu accesibile, de a efectua inspecții virtuale și, astfel, de a corecta eventuale anomalii, înainte ca acestea să ducă la producerea de avarii.

„Principalele beneficii pentru sunt creșterea calității serviciului de alimentare cu energie electrică și scăderea numărului avariilor”, se arată în comunicatul E-Distribuție. Compania-mamă Enel care deserveşte în România 3 milioane de clienţi prin reţeaua sa de furnizare şi distribuţie.

Cum funcționează platforma

Potrivit reprezentanților grupului, soluția Global Repository & 3D Modelling permite colectarea de date sub formă de nori de puncte și imagini în timpul unor inspecții efectuate cu elicopterul, drona, scanerul laser terestru sau cartografiere mobilă, și apoi vizualizarea integrată a acestora printr-o serie de interfețe digitale: Modulul de Vizualizare și Panoul Unic Cartografic. Acesta din urmă constituie un punct de acces unic pentru toate informațiile despre rețea, pentru toate nivelurile de tensiune și toate procesele.

Principalele funcționalități ale soluției:

  • vizualizarea rețelei și întocmirea devizelor pentru lucrările de extindere a rețelelor electrice, pornind de la reprezentarea cartografică a rețelei
  • vizualizarea informațiilor topologice și alfanumerice ale rețelei electrice
  • vizualizarea și căutarea geografică a informațiilor colectate: nor de puncte, fotografii, criticități

Pe lângă beneficiile pentru consumatori – creșterea calității procesului de alimentare cu energie electrică și scăderea numărului avariilor – Global Repository & 3D Modelling are multiple avantaje și pentru modelul de operare intern al E-Distribuție: integrarea activității de proiectare și întocmire a devizelor pornind de la reprezentarea cartografică a rețelei; reprezentarea cartografică a locurilor de consum și integrarea cu datele alfanumerice din baza de date comercială; definirea de modele de reprezentare cartografică pentru a răspunde solicitărilor autorităților administrative; eficientizarea activităților de mentenanță, proiectare și management al activelor.

„Global Repository & 3D Modelling este una dintre multiplele soluții digitale avansate care fac parte din Grid Blue Sky, un proiect extins al Enel, menit să faciliteze implementarea unui nou model de operare, pentru gestionarea integrată și eficientă a rețelelor, având la bază o organizare de tip platformă. Este o soluție unică în România, care ne permite să vedem până la cel mai mic detaliu toate componentele rețelei, inclusiv distanțe între elemente sau interferența cu vegetația, ceea ce ne aduce un avantaj extraordinar în gestionarea rețelei și prevenirea avariilor. Rețeaua digitală nu mai este acum doar un deziderat, ea a prins contur și accelerăm dezvoltarea ei cu ajutorul soluțiilor digitale complexe pe care le implementăm și în România și pentru care ne instruim colegii”, a declarat directorul general al E-Distribuție, Monica Hodor.

În perioada următoare vor fi dezvoltate și alte funcționalități ale soluției. Procesul de colectare de nori de puncte și imagini în timpul unor inspecții efectuate cu elicopterul poate fi urmărit aici.

Global Repository & 3D Modelling se adaugă altor funcționalități și servicii digitale lansate în ultimii doi ani de către companiile E-Distribuție, pentru a fi alături de clienți. Printre acestea, vizita virtuală, un serviciu inovator prin care vizităm clienții online pentru a stabili cele mai potrivite soluții de racordare pentru locuințele lor, și audiențele digitale sunt câteva dintre acestea.

Anul viitor, Enel își va schimba proprietarul

E-Distribuție Banat, E-Distribuție Dobrogea și E-Distribuție Muntenia sunt companiile din cadrul Grupului Enel în România, care au ca activitate distribuția energiei electrice. La nivel global, Grupul Enel activează în 35 de țări și conduce transformarea în sectorul energiei. Linia de business de distribuție este lider mondial, printre operatorii privați, după numărul de clienți deserviți, potrivit companiei.

Pe piața locală, grupul a intrat în 2005, fiind unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, al producției de energie electrică din surse regenerabile și al soluțiilor digitale inovatoare din domeniul energiei.

Cele trei companii de distribuție au împreună aproximativ 2,9 milioane de clienți, respectiv numărul de POD-uri, adică locuri de consum sau producere conectate la rețeaua noastră – pot fi gospodării, clienți business, dezvoltatori, producători.

Companiile E-Distribuție distribuie peste 15 TWh de energie electrică prin peste 133.000 de km de rețea – linii electrice subterane și aeriene, de înaltă, medie și joasă tensiune, prin intermediul a 286 stații de transformare și 24.315 posturi de transformare.

Grupul Enel,  care deserveşte în România 3 milioane de clienţi prin reţeaua sa de furnizare şi distribuţie, în toată țara,  a anunțat, la sfârșitul lunii trecute, ieșirea de pe piața locală începând cu anul viitor. Conform declarațiilor oficialilor, în actualizarea strategiei sale pentru perioada 2023-2025, Enel plănuieşte vânzări de active în valoare de 21 miliarde de euro pentru a-şi reduce datoria netă. La scurt timp după anunțul Enel, conducerea Autotirății Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a transmis că a luat măsuri privind accesul neîntrerupt la alimentarea cu energie electrică şi gaze naturale pentru clienţii finali.

„Având în vedere informațiile vehiculate în spațiul public în cursul zilei de astăzi, 22 noiembrie 2022, conform cărora grupul italian de utilități Enel și-a anunțat intenția de a pleca din România în cursul anului 2023, respectiv, a anunţat o eventuală intenție de vânzare a unor active aparținând grupului Enel, fac precizarea că acest gen de situație nu presupune ieșirea din piața de energie a companiei Enel România, ci poate presupune doar schimbarea proprietarului activelor/schimbarea acționariatului etc”, a transmis atunci Dumitru Chiriţă, preşedinte al ANRE.

 

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și