Decizie. Tesla recheamă în service 135.000 de vehicule, sub presiunea autorității americane de reglementare a siguranței auto

Publicat: 02 02. 2021, 17:32

Tesla Inc a fost de acord cu rechemarea în service a 134.951 vehicule Model S și Model X, cu afișaje de bord pe ecran tactil, pe motiv că acesta s-ar putea bloca și ar putea crește riscul unui accident. Autoritățile de reglementare din SUA au sesizat problema încă de luna trecută, conform Reuters.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a făcut cererea de retragere printr-o scrisoare oficială trimisă către Tesla pe 13 ianuarie, motivând că un raport provizoriu indică posibile probleme de siguranță la vehiculele Model S 2012-2018 și 2016-2018 Model X.

Producătorii de automobile sunt de obicei de acord cu aplicarea unor soluții voluntare, înainte ca agenția de siguranță auto să impună în mod oficial o retragere.

Agenția a declarat că blocarea ecranului tactil ridică probleme semnificative de siguranță, inclusiv pierderea imaginilor de la camera retrovizoare, funcționarea semnalizărilor exterioare, a sistemelor de dezaburire și dezghețare a parbrizului care „pot reduce vizibilitatea șoferului în condiții meteorologice nefavorabile”.

NHTSA a cerut Tesla să răspundă cererii sale de rechemare până pe 27 ianuarie. Tesla a fost de acord în aceeași zi cu solicitarea, a spus compania.

În răspunsul oferit NHTSA, Tesla a anunțat că „în scopul de a soluționa ancheta și de a asigura cele mai bune condiții pentru clienții noștri”, a fost de acord cu o retragere voluntară.

NHTSA a deschis cazul în iunie 2020, ca urmare a mai multor reclamații referitoare la blocarea ecranelor tactile de bord. În noiembrie, când și-a actualizat datele, erau deja 12.523 de reclamații și plângeri cu privire la această problemă.

NHTSA a declarat luna trecută că „în timpul verificărilor noastre, Tesla a confirmat că toate unitățile se vor bloca, în mod inevitabil, având în vedere capacitatea de stocare limitată a dispozitivului de memorie”.

În multe plângeri se arăta că Tesla le-a cerut proprietarilor să plătească pentru a li se înlocui ecranul tactil, dacă perioada de garanție expirase. În noile condiții, Tesla va înlocui piesa defectă și va rambursa banii clienților care au plătit pentru au înlocuit-o.

Tesla a recunoscut problema, dar a spus că, dacă afișajul nu funcționează, „șoferul poate folosi oglinzile. Dacă ecranul nu este vizibil pentru a controla setările de climatizare și dezghețare, șoferul poate șterge manual parbrizul. ”

Rechemarea va începe pe 30 martie. Inițial, NHTSA a solicitat să fie vizate 158.000 de vehicule, dar Tesla a spus că rechemarea nu include mașinile cu noul tip de procesor, construite după martie 2018.