Puține produse din carne din SUA au avut de luptat atât de mult în economia lovită de pandemie cum au făcut-o pulpele de pui, chiar dacă prețul altor părți, cum ar fi aripile, a crescut. Conform Bloomberg, picioarele sunt un produs mult mai dependent de piața de export și de serviciile alimentare instituționale.
Odată cu campania de vaccinare, restaurantele americane se pregătesc să-și reprimească clienții. În paralel, o redresare a economiilor din străinătate provoacă optimism pentru exporturi.
Pulpele sunt tranzacționate în prezent cu 39 de cenți pe kilogram, pe piețele angro din nord-estul SUA. Aceasta este cea mai mare valoare consemnată în ultimele 11 luni și a crescut brusc, de la minimul pandemic de aproximativ 20 de cenți din septembrie.
„Nu am fi surprinși să vedem că atât interesul pentru export cât și vânzările către restaurante să genereze în continuare, pe termen scurt, valori crescute care ar putea stimula o creștere a producției de pui”, a declarat Isaac Olvera, analist de date la ArrowStream, unul dintre cei mai importanți producători de echipamente pentru industria alimentară.
În SUA, puii întregi sunt tranșați iar zone precum pieptul sau aripile merg în general spre locațiile fast-food, în vreme ce picioarele sunt distribuite, de obicei, mai mult la restaurante.
Joe Sanderson, CEO al Sanderson Farms, al treilea cel mai mare producător de pui din SUA, a declarat că prețurile crescute ale petrolului ajută exportul de păsări americane. Când piețele de țiței cresc, țările care se bazează pe profiturile din petrol au de cheltuit mai mulți bani pe pui.
Pe lângă problemele generate de pandemie, piața de păsări a fost obligată să se confrunte cu problemele severe generate de viscolul care a lovit Texasul și alte state, luna trecută.
La acea vreme, Sanderson a fost nevoit să eutanasieze aproximativ o jumătate de milion de pui, pe fondul unor căderi ale alimentării cu curent electric și a altor probleme legate de vreme.