MOTIVUL pentru care în România se vând cele mai puține mașini electrice din UE

Publicat: 22 09. 2024, 22:09

În comparație cu augustul anului precedent, numărul de mașini nepoluante care au fost înmatriculate la noi a scăzut cu 70%. Primul motiv este reducerea ecobonusului de stat pentru aceste vehicule. Și Germania și Franța au înregistrat scăderi semnificative.

Vânzările de mașini electrice noi au început să scadă brusc după o creștere continuă în ultimii ani. Luna trecută, România a înregistrat cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini electrice din întreaga Uniune, de 69%. Au fost înmatriculate mai puțin de 500 de mașini.

Deși în Germania sunt mult mai multe astfel de mașini, peste 27.000, scăderea este tot de aproape 69% față de luna august a anului trecut. Iar tendința e aceeași în multe țări europene – vorbim de o medie de minus 44%.

De altfel, piața de mașini electrice a pierdut teren tot anul acesta. În România, în primele 8 luni, numărul înmatriculărilor a scăzut cu aproape o treime și suntem tot printre primele țări în acest clasament.  Atunci când ecobonusul oferit de Programul Rabla a scăzut de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, mulți dintre noi nu s-au mai gândit să cumpere mașini electrice.

„În Germania nu mai e bonus deloc. Infrastructura nu a ținut pasul și nu ține cu ritmul de dezvoltare, de creștere a pieței auto pentru vehicule electrice”, spune Adrian Sandu, ACAROM, pentru stirileprotv.ro

O piață a mașinilor electrice second hand a început să se dezvolte, deși încă timidă.  Oamenii care au avut primele modele de mașini electrice care costau între 30.000 și 40.000 de euro și au beneficiat de un ecobonus Rabla Plus de 10.000 de euro pot fi acum găsiți pe piața second hand la prețuri destul de bune, dar în general clienții de mașini second hand se feresc de mașinile electrice, ceea ce face dificilă vânzarea unei mașini electrice la mâna a doua. În schimb, în multe țări europene au crescut înmatriculările de mașini hibride noi.