După ce au înregistrat în semestrul al doilea din 2020 un profit cu 9,8% mai mare faţă de valoarea din perioada similară a lui 2019, conducerea BMW a anunțat că estimările de profit pentru anul în curs sunt între 6 și 8%.
În a doua jumătate a anului financiar 2020, Grupul BMW a înregistrat un profit brut de 4,7 miliarde euro, cu 9,8% mai mult faţă de valoarea deja ridicată a anului anterior, de 4,3 miliarde euro.
Performanța este cu atât mai remarcabilă cu cât în al doilea trimestru din 2020 înregistrase un recul, din cauza pandemiei.
Revenirea din trimestrele trei și patru a readus optimismul.
„Am început anul de pe poziții de forță și țintim să atingem cât mai rapid cu putință nivelul pre-pandemic”, a declarat miercuri pentru CNBC directorul general al BMW Group, Oliver Zipse.
Demn de remarcat este că miercuri acțiunile BMW erau la cel mai înalt nivel din ultimul an, respectiv 84,40 euro, față de 40,35 euro pe 17 martie 2020. Din punct de vedere istoric, în ultimii cinci ani vârful a fost totuși de 94,68 euro, pe 19 ianuarie 2018.
În a doua jumătate a anului, compania a livrat clienţilor peste 1,36 milioane de automobile.
Conform unui comunicat de presă al companiei, mobilitatea electrică a fost un factor-cheie de creştere în 2020, cu 192.662 de automobile electrice BMW şi Mini vândute în întreaga lume, cu o treime mai mult decât în anul precedent (+31,8%).
În Europa, proporţia totală a livrărilor reprezentate de automobilele electrice se ridică deja la 15%. După lansarea sa în China în toamna anului 2020, BMW iX3 a devenit disponibil şi pe pieţele europene în ultimele câteva săptămâni. Împreună cu BMW i3, MINI Cooper SE şi viitoarele BMW i4 şi iX, un total de cinci modele full electrice vor fi oferite până la sfârşitul anului.
BMW nu este singura marcă de lux căreia pandemia i-a prins bine. Bentley anunța că a început anul cu 50% mai multe comenzi decât în perioada similară a lui 2020 și a construit mai multe mașini în ianuarie decât în aceeași lună a anului anterior.