Prima pagină » Economic » Economia globală » Profit în pandemie. Comenzile Bentley au crescut cu 50%, de la începutul anului. Cele mai multe vin dintr-o singură țară

Profit în pandemie. Comenzile Bentley au crescut cu 50%, de la începutul anului. Cele mai multe vin dintr-o singură țară

Profit în pandemie. Comenzile Bentley au crescut cu 50%, de la începutul anului. Cele mai multe vin dintr-o singură țară

Criza Covid – 19 prinde bine pieței auto de lux, cel puțin în cazul mărcii britanice Bentley. Aceasta a început anul cu 50% mai multe comenzi decât în perioada similară a lui 2020 și a construit mai multe mașini în ianuarie decât în aceeași lună a anului anterior.

Principala explicație vine dinspre o piață de consum tot mai orientată spre obiecte de lux: China, de unde a crescut cererea, a declarat Adrian Hallmark, CEO-ul producătorului de automobile, citat de Reuters.

Reprezentanții mărcii deținute de Volkswagen susțin că nu s-au confruntat cu perturbări economice majore de la ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană și nu au fost afectați nici de criza procesoarelor, ce i-a forțat pe unii producători de automobile să oprească sau să reducă producția.

Cu sediul în Crewe, nordul Angliei, marca a obținut un profit mic în 2020 și din cauză că fabrica a fost nevoită să-și închidă porțile în momentul în care Marea Britanie a intrat în carantină totală.

„Nivelul comenzilor de la începutul acestui an a fost cu 50% mai mare decât la începutul anului trecut”, a declarat Hallmark.

Se schimbă dinamica piețelor de desfacere

Bentley vinde unele dintre cele mai scumpe și mai rare mașini din lume. SUV-ul său entry-level, Bentayga (foto), are un preț ce începe de la aproximativ 180.000 de dolari, în timp ce modelul exclusivist, Mulliner Bacalar, se vinde cu aproximativ 2 milioane de dolari.

La începutul anului, directorul general al Bentley, Adrian Hallmark, se arăta „prudent optimist” în ceea ce privește afacerile în 2021, conform unui comunicat de presă citat de CNBC. El a spus că recordul de vânzări de anul trecut dovedește potențialul companiei, ce-și propune să devină un producător de autoturisme exclusiv electrice până în 2030.

În 2020, vânzările în America au urcat cu 4,2%, aceasta rămânând principala piață de desfacere. Creșterea la nivel mondial a venit dintr-un salt al vânzărilor în China (un plus de 48,5%). Cele două piețe au reprezentat 53% din vânzările Bentley în 2020, potrivit companiei. Acest lucru a compensat scăderea vânzărilor în Regatul Unit, Europa și Orientul Mijlociu.

Producătorul auto a vândut 11.206 de mașini în 2020.

 

Citește și