Prima pagină » Economic » Economia globală » Sondaj global: 61% dintre consumatori se declară optimiști cu privire la viitor. Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile de dinaintea pandemiei de COVID-19

Sondaj global: 61% dintre consumatori se declară optimiști cu privire la viitor. Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile de dinaintea pandemiei de COVID-19

Sondaj global: 61% dintre consumatori se declară optimiști cu privire la viitor. Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile de dinaintea pandemiei de COVID-19
Sursa foto: Shutterstock

Aproape două treimi (61%) dintre respondenții celui mai recent sondaj global al companiei de servicii profesionale PwC privind obiceiurile de consum sunt optimiști cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice și au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni.

Sondajul PwC, Global Consumer Insights Pulse Survey 2021 – realizat în septembrie, în rândul a 9.370 de consumatori din 26 de țări – arată că, pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Potrivit reprezentaților companiei globale, optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial.

„Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.

Datele centralizate ale sondajului arată că în următoarele șase luni, 41% din consumatori intenționează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% pentru modă, 31% pentru călătorii și 30% pentru sănătate și frumusețe (30%), stimulând în continuare redresarea economică.

Prețul și comoditatea rămân pe primele locuri în ceea ce privește criteriile de cumpărare, deși sustenabilitatea câștigă tot mai mult teren. Astfel, aproape 70% caută cea mai bună ofertă atunci când cumpără un produs indiferent de tipul magazinului, fizic sau online, și mai mult de jumătate spun că un serviciu eficient de livrare sau colectare este întotdeauna sau foarte adesea important.

Vâzările prin smartphone, record istoric

Potrivit Global Consumer Insights Pulse Survey 2021, cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre-pandemice, cele online prin smartphone-uri sunt la cote istorice

Astfel, 47% dintre respondenți au spus că fac cumpărături în magazinele fizice zilnic sau săptămânal, comparativ cu 45% în urmă cu șase luni și 41% imediat după începerea pandemiei. Iar trendul se va menține, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenți arătând că „probabil” vor vizita un centru comercial în următoarele șase luni.

În același timp, cumpărăturile pe smartphone-uri sunt de departe cel mai popular mod de achiziție online, în creștere chiar față de acum o jumătate de an. Peste 40% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic sau săptămânal prin smartphone, comparativ cu 39% în urmă cu șase luni și doar 12% în urmă cu cinci ani.

Cei vaccinațu sunt mai optimiști

Alte constatări ale sondajului PwC vizează percepția consumatorilor cu privire la situația epidemiologică sau tendințele privind munca de acasă:

  • În cea ce privește situația pandemiei în țara lor, cei care sunt vaccinați sunt mai optimiști în ceea ce privește viitorul ( 66%), față de cei nevaccinați (43%). Doar 18% din totalul respondenților nu sunt optimiști.
  • Persoanele care lucrează de acasă sau într-un mod hibrid sunt cu 10 puncte procentuale (68%) mai optimiști decât cei care merg fizic la locurile de muncă (58%).
  • 52% dintre respondenți spun că sunt mai preocupați de mediu decât erau în urmă cu șase luni.
  • 51% au indicat că iau în considerare trasabilitatea și transparența originii produsului când fac o achiziție.
  • Mai mult de unul din zece consumatori nu cred că organizațiile respectă ceea ce promit.
  • Modul în care companiile folosesc datele clienților este unul dintre factorii cheie care afectează încrederea. Astfel, 83% dintre respondenți au declarat că practicile de protecție a datelor le influențează încrederea într-o companie și aproape jumătate dintre consumatorii globali (47%) arată că utilizarea datelor lor a devenit o prioritate pentru ei.

PwC reprezintă o rețea de firme prezentă în 156 de țări cu mai mult de 295.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.

Recomandarea video

Mediafax
Europa 2026: previziuni salariale, țările cu cele mai mari creșteri. România și Ucraina, singurele pe minus
Digi24
Cea mai scăzută temperatură de pe Pământ în acest moment. Zilele următoare sunt prognozate și -60 de grade Celsius
Cancan.ro
-17 grade Celsius în România. Pe ce dată vine "iarna secolului", potrivit meteorologilor Accuweather
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Crăciun sărbătorit în secret, în Coreea de Nord. Familiile riscă pedepse aspre pentru împodobirea unui brad
Mediafax
Cod portocaliu de viscol în zona de munte din județele Hunedoara și Caraș-Severin
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
A murit Pat Finn. Actorul din serialele „Seinfeld” și „Friends” avea 60 de ani
Cancan.ro
Greșeala făcută de o gospodină din Brăila, pe salata Boeuf. Când au citit mesajul, invitații și-au dat coate 🤭
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia deschide comenzile noului Spring pe piețele vest-europene. România încă vinde vechea generație
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Cinci evenimente istorice petrecute de Crăciun care au schimbat lumea