Prima pagină » Economic » Economia globală » Studiu. Mașinile hibride ar putea să nu fie atât de „verzi” pe cât se crede. Ar putea polua și de opt ori mai mult

Studiu. Mașinile hibride ar putea să nu fie atât de „verzi” pe cât se crede. Ar putea polua și de opt ori mai mult

Studiu. Mașinile hibride ar putea să nu fie atât de „verzi” pe cât se crede. Ar putea polua și de opt ori mai mult

Un nou raport al ONG-ului european Transport și Mediu, ce monitorizează schimbările climatice, pune la îndoială nivelul declarat al emisiilor de CO2 pentru mașinile hibride. Organizația consideră că pot emite de până la opt ori mai mult dioxid de carbon decât se credea anterior.

Reprezentanții ONG-ului, finanțat printre alții de Comisia Europeană, se tem că datele tehnice reale ale mașinilor hibrid ar putea fi de fapt influențate de raportările falsificate descoperite în scandalul diesel-gate: rezultatele testelor erau modificate pentru a părea că mașinile cu acest tip de motorizare sunt mai prietenoase cu mediul decât în realitate.

Julia Poliscanova, director principal al ONG-ului Transport și Mediu, a declarat pentru Euronews că așa-numitele automobile cu emisii zero nu sunt deloc astfel.

Poliscanova susține că sunt ecologice doar într-un anumit regim de utilizare.

„Practic, un prim exemplu este că șoferul crede că este în modul electric, cu emisii zero, dar când pornește încălzirea sau aprinde luminile sau accelerează, s-a terminat!”, susține Poliscanova.

În opinia sa, guvernele nu ar trebui să subvenționeze acest tip de vehicule.

Asociația Producătorilor de Automobile Europene respinge acuzațiile din raport. „Punem la îndoială metodologia acestui studiu, care analizează vehiculele numai pe călătorii lungi”, susțin reprezentanții APAE.

Vânzări record de mașini electrice sau hibrid

În total, în 2020 una din 11 mașini noi vândute în Europa a fost prietenoasă cu mediul: la sfârșitul lui noiembrie se înregistrau deja la nivel european 562.000 de autoturisme noi electrice sau hibrid vândute, multe peste cele aproape 500.000 de unități din 2019.

O treime din tranzacții a avut loc în Germania, țară în care statul acordă o subvenție de 9.000 de euro pentru acest gen de achiziție.

Și românii au dovedit un apetit crescut pentru mașinile „verzi”. Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, per ansamblu volumul de creștere a fost de peste 33%: 8.900 autoturisme noi în 2020 față de 6.700, în 2019.

La categoria full-electric s-a ajuns la peste 2.800 de unități (un plus de 89%) iar la plug-in hybrid la peste 1.000 de bucăți (o creștere de 158%).

 

Citește și