Efect surprinzător în România, după reducerea TVA
„Reducerea TVA, atât cât s-a menținut la raft într-un avantaj de preț pentru consumator, a ajutat într-un ușor upgrade în categorii. Cu alte cuvinte, am constatat creșterea vânzărilor pentru produsele mai scumpe (de exemplu, la plăcintele Linco Patisero sau la muștarurile regionale Bunătăți de la Bunica)”, a spus Manuela Banu, director general al companiei Orkla Foods, care are în portofoliu produse precum pate, margarină, bulion, ketchup sau conserve din carne.
Declarația executivului vine în contextul în care mai mulți manageri din industria alimentară și a băuturilor nonalcoolice, o piață de peste 40 mld. lei, au subliniat rolul important pe care l-a avut reducerea TVA în creșterea consumului de produse mai scumpe și chiar stagnarea avansului mărcilor private.
Orkla este prezentă în Romania din anul 2002, prin achiziția de-a lungul timpului a mai multor companii locale (Topway, Ardealul, Royal Brinkers), și deține fabrici în București, Covasna și Iași, unde lucrează peste 400 de angajați.
Pe piața locală, compania deține nouă branduri în segmentul retail, Ardealul, Bunătăți de la Bunica, Fruhstuck, Holland, LaMinut, Linco, Tomi, Unirea și Wiesana, care acoperă mai multe categorii de produse, de la pate la conserve de carne, muștar, sosuri, creme de hrean, margarină, ketchup, aluaturi congelate. Compania comercializează în România peste 80 de produse, în diverse gramaje.
Pe segmentul B2B, în categoria ingredientelor de panificație și cofetărie, Orkla comercializează produse industriale sub patru branduri, Selecta, Paticrem, Accento și Credin, iar până în prezent au fost lansate pe piață peste 100 de produse specifice acestui segment.