EFECTELE COVID-19. Carrefour permite accesul a maxim 50 de clienți o dată în magazinele de proximitate. Carmen Cristescu: „Ne adaptăm local””
Marile rețele de retail au luat măsuri pentru limitarea numărului de clienți în magazine, în încercarea de a stopa răspândirea COVID-19. Astfel, în cazul hipermarketurilor, conducerea Carrefour și-a propus limitarea accesului la maximum 100 de clienți o dată, iar în supermarketuri și în formatele mici de magazine la doar 50 de clienți, a explicat pentru Gândul.ro, Carmen Cristescu, head of PR Carrefour România.
Măsura este în linie cu indicațiile trasate de autorități pentru comerțul modern de la noi din țară, în condițiile actuale.
Declarațiile survin ca urmare a unor informații vehiculate în mediul online, potrivit cărora conducerea unor astfel de formate mici de magazine ar fi anunțat că permit accesul în incintă a maxim 15 clienți.
Carmen Cristescu a explicat că acest lucru se poate întâmpla pentru că „formatele mici se adaptează în funcție de situație”. Cifrele pot varia însă în funcție de suprafața magazinului, dar și de situația locală cu care se confruntă decidenții locali sau centrali.
„Ne adaptăm local. În hipermarketuri, încercăm pe cât posibil să limităm accesul a doar câte 100 de consumatori o dată, iar în supermarketuri și în formatele mai mici la 50 de consumatori o dată. Noi adaptăm aceste politici în funcție de informațiile care ne vin de la autorități. Totul se întâmplă în linie cu deciziile lor. Local, formatele mici, se adaptează în funcție de situație, de suprafața fiecărui magazin, de ceea ce se întâmplă zilnic și de ce anume ne comunică autoritățile. Ne dorim și încercăm să facem un act de comerț responsabil, astfel încât toți clienții noștri să fie în siguranță. Dacă se creează coadă să se respecte distanța de minimum un metru, toate măsurile impuse de autorități etc. Totul se întâmplă întotdeauna în acord și în dialog constant cu sediul central (n.r. – al Carrefour), dar cu toții ne adaptăm local, în funcție de evoluția lucrurilor într-o zi. Totul se întâmplă din rațiuni de siguranță și pentru a permite accesul tuturor în magazine”, a declarat în exclusivitate pentru Gândul.ro, Carmen Cristescu, head of PR Carrefour România.
Duminică, reprezentanții Carrefour au anunțat pe pagina de Facebook a companiei, toate măsurile luate în contextul pandemiei de coronavirus.
„Dragi clienți, în această perioadă acționăm împreună printr-un plan de măsuri concrete care să susțină cumpărăturile în siguranță, în magazinele noastre. Ne preocupă în egală măsură sănătatea colegilor, a clienților noștri și a comunităților din care facem parte.
De aceea, ne-am ocupat de:
- dezinfectarea cărucioarelor și a coșurilor de cumpărături;
- dezinfectarea caselor de marcat la nivelul benzilor de produse, POS-uri, tastatură, separatoare clienți;
- dezinfectarea spațiului de lucru de către casieri cu o frecvență de 30 de minute, la intrarea și ieșirea din tură;
- instalarea de panouri transparente de protecție la toate casele de marcat în toate magazinele, în următoarele săptămâni;
- instalarea de dispensere cu soluție dezinfectantă pentru angajați și clienți la intrarea în magazin, dar și în zonele cu produse proaspete;
- dotarea angajaților cu mănuși de protecție și pulverizatoare cu soluție dezinfectantă cu minimum 60% alcool;
- delimitarea zonelor cu vitrină asistată și case pentru păstrarea distanței de 1m între clienți;
- informarea constantă a clienților cu privire la măsuri de igienizare și siguranță în magazin prin stațiile radio interne;
- informarea constantă a clienților cu privire la soluțiile pentru evitarea aglomerației la case precum folosirea Carrefour App sau a caselor Self Service;
- semnalistică în magazin privind măsurile de prevenire și protecție pentru clienți și desfășurarea activității angajaților în condiții de siguranță;
- igienizarea și dezinfectarea constantă a mijloacelor de transport angajați și clienților
https://www.facebook.com/carrefourromania/videos/243199806840460/
Împreună cu managerii din magazinele noastre și partenerii sociali ne asigurăm că toți colegii cunosc aceste reguli și le respectă, pentru siguranța echipelor și a clienților noștri.
Mai departe, avem încredere în tine că vei acționa responsabil și că ne vei susține în planul de prevenție #Carrefour!”, se arată în postarea reprezentanților Carrefour.
Și în cazul altor lanțuri de hypermarketuri au fost luate măsuri similare. Spre exemplu, reprezentanții Lidl au luat decizia de a limita accesul persoanelor în magazin, în funcție de suprafața acestuia.
„Vă rugăm să fiți cumpătați și chibzuiți la ce și cât cumpărați”, AMRCR
Duminică, 15 martie 2020, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) transmitea o scrisoare deschisă către clienții celor 19 membri ai săi, printre care și Carrefour România, prin intermediul căreia aceștia erau informați că prioritatea numărul unu al membrilor organizației este de a-și proteja angajații, clienții și de a asigura disponibilitatea produselor.
„Știm că mulți dintre voi sunt preocupați în legătură cu efectele răspândirii coronavirusului (Covid-19). Vă înțelegem și vă împărtășim îngrijorările și vă anunțăm că facem tot ce putem pentru ca voi și familiile voastre să aveți alimentele și produsele esențiale de care aveți nevoie. Cele mai importante obiective pentru noi sunt de a ne proteja angajații, clienții și de a asigura disponibilitatea produselor. Lucrăm îndeaproape cu autoritățile, furnizorii și partenerii noștri logistici pentru a asigura furnizarea de bunuri în magazine și pentru a aproviziona depozitele logistice cu produsele a căror cerere este ridicată. Mulțumim tuturor colegilor din magazine și lanțuri de aprovizionare care lucrează zi și noapte pentru ca produsele de care este nevoie să fie disponibile. Efortul lor susținut și extraordinar ne dă tuturor încredere că vom depăși această situație. Dar avem nevoie și de ajutorul vostru”, se preciza în documentul AMRCR.
Liderii organizație au făcut apel la rațiune și la ajutorul clienților, achizițiile uneori peste măsură însemnând pentru alții lipsa accesului la bunurile necesare traiului de zi cu zi.
„Vă rugăm să fiți cumpătați și chibzuiți la ce și cât cumpărați. Înțelegem frământările voastre, dar a cumpăra mai mult decât ai nevoie poate însemna uneori să îi lași pe ceilalți fără produsele de care și ei au nevoie. Există cantități și stocuri pentru toți, dacă suntem solidari și ne gândim și la nevoile tuturor. Doar împreună vom avea grijă de cei dragi nouă și de cei care sunt în vârstă sau vulnerabili. Facem tot ce putem pentru a face față acestei provocări. Vă asigurăm că prioritatea noastră, a tuturor, este să fim cu toții în siguranță și să vă oferim produsele necesare”, au conchis cei de la AMRCR.
Conform informării transmise de Asociația Companiilor de Distribuție de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR), la data de 16 martie 2020, membrii ACDBR au stocuri de marfă pentru maximum 30 de zile iar stocurile de alimentele de strictă necesitate (făină, mălai, ulei, orez etc) sunt aproape epuizate.
Din total piață națională, companiile de distribuție livrează bunuri în mediul rural (44,8% din populația României) aproape 100%, comerțul modern nefiind foarte activ în acest domeniu.
Sursă foto: Capital.ro