eMAG a pregătit pentru cea de-a 14-a ediție Black Friday, care are loc pe 8 noiembrie, peste 1,5 milioane de oferte împreună cu sellerii din Marketplace. Compania estimează pentru anul acesta vânzări de aproximativ 800 de milioane de lei, cu 69 de milioane de lei mai mult față de anul trecut, dat fiind că studiile derulate arată că mai mulți clienți vor să facă shopping în această zi, iaș coșul de cumpărături este mai consistent.
„Anul acesta aștept la vânzări de 800 de milioane de lei. Anul trecut am avut vânzări de 730 de milioane de lei. Ce ne de încredere că vom obține acest rezultat este interesul clienților. Anul acesta sunt 58% dintre clienți care spun că vor să cumpere ceva în ziua de Black Friday. Anul trecut tot așa, înainte de eveniment erau 56%. Un alt lucru important este bugetul alocat. Bugetul alocat de clienți anul acesta 3.100 de lei, anul trecut era era 2800, deci, din nou, o creștere foarte mare”, a explicat Tudor Manea, CEO Grup eMAG.
Pentru această ediție, eMAG s-a pregătit mai bine, studiind comportamentul de consum al clienților. De exemplu, s-a renunțat la secțiunea de imobiliare, dar s-a valorizat interesul pentru mașini, care au reduceri și de 30%.
„ Am observat că clienții își doresc să cumpere produse la cel mai mic preț din an și vor discounturi mari la produse specificate, și aici mă refer la televizoare, electrocasnice mari, și în acest sens am pregătit 1,5 milioane de oferte la cel mai mic preț din 2024. Am suplinit și oferta de rate, sunt 2,5 milioane de clienți care pot să cumpere cu în patru rate fără dobândă și avem și alte oferte de rate care pot să ducă până la 40 de rate fără dobândă cu partenerii noștri”, a detaliat Tudor Manea.
Si vânzătorii cu oferte sunt mai mulți în acest an, ei având o creștere graduală cu fiecare ediție a Black Friday, și au fost susținuți de eMAG cu reduceri de taxe și comisioane ca să poată veni cu oferte mai bune de Black Friday.
Cei care își comandă produse pe 8 noiembrie pot primi cel mai târziu coletul pe 23 noiembrie, termenul-limită stabilit în acest an, având în vedere că de Black Friday se vinde într-o zi cam într-o lună.
Cu ajutorul infrastructurii de lockere ajunsă la 6.400 de unități, cu 80% mai multe față de anul trecut, eMAG este pregătit să asigure livrarea tuturor comenzilor până la termenul-limită asumat. Anul trecut de Black Friday, majoritatea comenzilor, adică 58,49%, au fost plasate la easybox.
Per ansamblu, vânzările de Black Friday sunt sub 10% din vânzările anuale, noiembrie și decembrie fiind luni pline.
„Reducerile cele mai mari sunt în zona de haine, acolo probabil că vor ajunge la 70 – 80%, iar tradițional reducerea medie care se întâmpla în sau respectivă, pentru că nu știm exact ce vor cumpăra clienții, este undeva între 30% și 40. Oferte inedite aș spune că avem aur, bilete de avion, vouchere de vacanță, sunt fel și fel de lucruri interesante în ziua respectivă”, a precizat CEO-ul eMAG:
Per ansamblu, potrivit unui studiu comandat de companiei, anul acesta, aproape 60% dintre consumatorii familiarizați cu Black Friday intenționează să facă o achiziție cu ocazia evenimentului. Categoriile de produse pe care intenționează să le cumpere sunt televizoare (36%), electrocasnice mici (36%), haine (26%), telefoane mobile (26%) sau mașini de spălat (19%), potrivit unui studiu Kantar România. Bugetul pe care consumatorii l-au planificat cu ocazia Black Friday a crescut și el de la an la an, ridicându-se, în medie, la 3.116 lei, cu 261 de lei mai mult decât în 2023, potrivit aceluiași studiu.
Pe 8 noiembrie, de Black Friday clienții eMAG au la dispoziție o gamă variată de produse:
Produse speciale
De Black Friday 2024, peste 2,5 milioane de clienți eligibili beneficiază de soluții de plată în 4 rate fără dobândă sau până la 40 de rate cu dobândă zero cu cardurile de credit ale băncilor partenere.
Cei care cumpără de Black Friday un abonament Genius la 69 de lei, primește mai mult decât de două ori valoarea lui în vouchere de cumpărături pe eMAG
Astfel, Genius, abonamentul cu livrare gratuită și oferte speciale poate fi cumpărat de Black Friday la 69 de lei pentru primul an, față de 99 lei prețul întreg, iar clienții primesc și 150 de lei în vouchere a câte 25 de lei în eMAG și un voucher surpriză în Fashion Days. Cei care își reînnoiesc abonamentul primesc câte un voucher în valoare de 30 lei și în eMAG și în Fashion Days.
Investiții în inteligența artificială pentru clienți și antreprenorii din eMAG Marketplace
Potrivit companiei, eMAG a investit în tehnologie și Inteligență Artificială ca parte a planului său de investiții de peste 900 de milioane de lei din acest an fiscal început în luna aprilie.
Cu ajutorul inteligenței artificiale, eMAG a lansat și căutarea cu poză direct în aplicație care permite identificarea imediată a produselor potrivite cu cel văzut, din gama de 25 milioane de oferte din toate categoriile.
La hub-ul logistic de la Joița, eMAG a investit într-o nouă mașină de coletare automată având o capacitate de coletare de 750 de colete pe oră, comparativ cu 70 de colete cât permitea coletarea manuală. De aceasta automatizare beneficiază și sellerii care folosesc Fulfilment by eMAG prin care eMAG oferă soluții de logistică și de depozitare care le permit acestora să livreze mai rapid, beneficiind de filtrul livrat de eMAG. Numărul sellerilor români din Fulfilment by eMAG a crescut în 2024 cu 50% și ei au livrat de două ori mai multe comenzi a doua zi față de ceilalți selleri români din platformă, ceea ce le-a adus astfel vânzări de 1,8 ori mai mari.
Citiți și:
BLACK FRIDAY 2024. Când e ziua cu cele mai mari reduceri din an la eMAG