Prima pagină » Economic » Escapadă pe două roți. Trei trasee pentru bicicliști în apropierea Bucureștiului

Escapadă pe două roți. Trei trasee pentru bicicliști în apropierea Bucureștiului

Să mergi cu bicicleta prin București a început să devină din ce în ce mai dificil din cauza traficului intens și a puținelor piste destinate iubitorilor transportului pe două roți. Puteți profita de o zi liberă să ieșiți însă din Capitală pe bicicletă.

Amatorii mersului pe două roți pot profita de o zi liberă cu vreme frumoasă pentru a scăpa de aglomerația din București și pot face o plimbare pe bicicletă în împrejurimile Capitalei.

Există rute care îi ghidează pe drumuri de pământ sau prin păduri, ideale pentru o plimbare de duminică în natură. Gândul vă prezintă, mai jos, trei variante de rute pentru mersul cu bicicleta aflate în apropierea Bucureștiului.

1. București – Pădurea Băneasa – București

Traseul este foarte ușor, perfect pentru începători sau pentru câteva ore de liniște în natură. Trebuie să înduri însă traficul auto de pe bulevardele bucureștene înainte de a ajunge în Pădurea Băneasa.

Bicicliștii pornesc de la kilometrul 0 al Capitalei, Piața Universității, și se îndreptă spre Piața Delfinului din cartierul Pantelimon, continuându-și drumul spre Pasajul Colentina-Pantelimon.

Sursă: YouTube – cu bicicleta pe potecile din Pădurea Băneasa

Ajung astfel în zona Doamna Ghica de unde trebuie să străbată mai multe străzi pentru a ieși din Capitală. Ruta este următoarea: Strada Doamna Ghica – Șoseaua Petricani – Șoseaua Fabrica de Glucoză – Bulevardul Barbu Văcărescu – Strada Căpitan Alexandru Șerbănescu – Bulevardul Aerogării – Aleea Privighetorii – Băneasa.

Traseul are o lungime de 44 de kilometri și poate fi parcurs în circa trei ore, în funcție de viteza cu care se deplasează bicicliștii.

2. București – Lac Snagov – București

Este un traseu dificil, ideal pentru bicicliștii pentru care aceasta nu este prima rută parcursă de peste 100 de kilometri.

Bicicliștii pornesc de la Arcul de Triumf și continuă să pedaleze pe marginea Parcului Herăstrău pentru ca ulterior să iasă spre Otopeni pe DN1.

Distanța parcursă până la destinație este de 105 kilometri, iar drumul poate dura în jur de cinci ore. Amatorii mersului pe două roți traversează pe parcursul acestuia localitățile Săftica – Vlădiceasca – Ciofliceni și Ghermănești.

FOTO: Panoramio – Lacul Snagov

Destinația finală, lacul Snagov, face parte din rezervația naturală complexă cu același nume, se întinde pe aproape 6 kilometri pătrați și cuprinde o serie de specii de plante rare, precum nufărul alb sau nufărul indian.

Cei care se întorc seara din mica excursie pe două roți trebuie să aibă grijă pe porțiunea parcursă pe DN1, care poate fi obositoare din cauza traficului și a luminilor provenite de la farurile autoturismelor.

3. București – Ciocănești – București

Bicicliștii care vor să evite cât mai mult traficul auto și preferă drumurile pietruite sau de pământ și nici nu au foarte mult timp la dispoziție, pot opta pentru un traseu care pornește din cartierul Crângași și are ca punct de oprire localitatea Ciocănești.

FOTO: Panoramio – Pădurea Râioasa

După ce parcurg în jur de cinci kilometri bicicliștii ocolesc Lacul Morii, iar apoi se îndreaptă spre marginea Pădurii Râioasa. Drumul se continuă apoi la stânga și bicicliștii ajung aproape de marginea Lacului Buftea, iar apoi în apropierea Lacului Zmeului, mergând drept până la Ciocănești.

Traseul are o lungime de 33 de kilometri.

Ce înseamnă să fi biciclist în România

Spre finalul anului trecut, Bucureștiul se putea „lăuda” cu doar șapte piste pe care puteau circula bicicliștii care aveau o lungime totală de câțiva kilometri, în ciuda faptului că începând din anul 2008 s-au amenajat 194 de kilometri de trasee destinate iubitorilor transportului „pe două roți”, cu patru kilometri în plus decât în Budapesta. Cele mai multe rute pentru bicicliști au fost însă desființate ulterior de Poliție, fie din cauza obstacolelor care se întâlneau pe parcursul lor, fie din cauza bordurilor care nu se găseau la nivelul carosabilului.

Astfel, cel mai important oraș al României nu mai putea concura la acest capitol cu alte capitale europene, precum Parisul sau Viena, unde pistele pentru bicicliști măsurau sute de kilometri lungime, iar închirierea bicicletelor devenise o tradiție.

FOTO: Octav Ganea/Mediafax Foto

Cu toate acestea, în țara noastră se vând anual biciclete în valoare de circa 45 de milioane de euro, potrivit unor estimări realizate pe baza datelor publicate de biroul de statistică al Uniunii Europene – Eurostat, și în aproape 30% dintre gospodăriile românilor poți găsi o bicicletă. De asemenea, România se află în topul celor mai mari producători de biciclete din Europa.

Ești amatorul mersului pe două roți și ai făcut un traseu inedit sau ai o rută preferată? Povestește-ne impresiile tale de călătorie și sugerează-ne trasee pentru bicicliști pe adresa de e-mail [email protected].

Citește și