Eveniment: Agricultura intră în era digitală după ce fermierii au conștientizat că nu se mai poate lucra ca acum 50 de ani
Pornind de la această constatare, agenția Mediafax, în colaborare cu Agrointeligența, a organizat evenimentul „Smartagriculture”, care și-a propus să deslușească modul în care tehnologia, cea mai nouă activitate umană, se îngemănează cu agricultura, cea mai veche activitate umană.
Agricultura se numără printre domeniile care adoptă și care răspunde cel mai rapid la schimbările tehnologice, dintre toate zonele de activitate, iar tehnologia poate permite agriculturii să recupereze decalajele față de sistemele agricole occidentale. Participanții au discutat și despre finanțarea fermierilor români pentru a se dota tehnologic, dezbaterea modului cum au folosit fermierii aplicațiile, cum poate lucra drona ca zilier la fermă, care sunt noutățile momentului în materie de inputuri agricole – substanțe chimice, tratamente, semințe, utilaje.
La eveniment au participat reprezentați ai companiilor de tehnologie, oficiali din Ministerul Agriculturii și din agențiile guvernamentale, reprezentați ai asociațiilor de fermieri.
„O agricultură smart poate fi făcută în România cu politicieni smart. Agricultorii, fermierii mari, care produc pentru piață, sunt deschiși față de tehnologie, au sisteme de ghidaj și asistăm la o reducere în ultilizarea de pesticide. Cred că trebuie să trecem la o altă etapă”, a declarat Emil Dumitru, președintele Federației Naționale Pro Agro la conferință. Potrivit lui Dumitru, costurile fermierilor trebuie reduse astfel încât aceștia să poată fi competitivi pe piața internațională.
„Trebuie să aducem pe câți mai mulți în această zonă a tehnologiei, dacă vrem ca domeniul agriculturii și cel al industriei alimentare să fie unul cu care să ne mândrim”, a mai declarat Dumitru.
Valerian Iștoc, Business Development Director Origin Enterprises România Group, a vorbit în cadrul conferinței despre noile tehnologii dezvoltate de RHIZA, care vin în sprijinul agricultorilor. „Ne folosim de sateliți, informații satelitare, dar în același timp încercăm să stăm cu picioarele pe pământ pentru că suntem înconjurați de foarte multe date, vrem să adunăm foarte multe date, rolul nostru este să ajutăm fermierii să transforme aceste date în informații pe care să le folosească în activitatea de zi cu zi. Nu este suficient dacă doar le centralizează și le pun într-o platformă dacă ei nu le folosesc în activitatea lor de zi cu zi ca să-și eficientizeze activitatea”, a declarat Valerian Iștoc.
Folosirea aplicației RHIZA a oferit fermierilor și o situație exactă a problemelor de sol cu care se confruntă, se pot trage anumite concluzii referitoare la conținutul de magneziu, potasiu și dezvoltarea culturii. „O cultură are aceleași nevoi din Piramida lui Maslow, cam aceleași nevoi pe care le avem și noi. Avem nevoile de bază fară de care nu putem să discutăm de agricultură – sol și climă, apoi avem acele nevoi de producție – nutriție, genetică, mecanizare, protecția plantelor și nu în ultimul rând nevoile pentru atingerea potențialului de producție reprezentate de agricultura de precizie și agricultura digitală”. Atunci când un fermier optează pentru un astfel de serviciu modern trebuie să aibe în vedere atingerea potențialului de producție în condiții de eficiență economică și nu atingerea unui record absolut de producție. „Dacă la nivelul de nevoi de producție avem genetică, nutriție, îngrășăminte, când folosim agricultura de precizie și agricultura digitală trebuie să încercăm să atingem potențialul de producție în condiții de eficiență economică. Întotdeauna trebuie să avem în vedere că nu trebuie să obținem recorduri de producție doar de dragul de a avea un record absolut”, a spus Valerian Iștoc, Business Development Director Origin Enterprises România Group.
Maria Cîrjă, Marketing Manager Corteva Agriscience România & Moldova, a declarat în cadrul conferinței că în curând fermierii români vor avea acces la servicii de agricultură digitală oferite de Corteva, în contextul în care compania a cumpărat anul trecut Granular, o firmă de agricultură digitală din America. „Pe partea digitală, Corteva a cumpărat anul trecut cea mai mare companie de agricultură digitală din America, care se numește Granular, împreună cu care va dezvolta acest important segment de agricultură digitală. Agricultura, ca și alte mari industrii din lume, are nevoie de inovație, iar inovație nu înseamnă numai hibrizi performanți de porumb, de floarea soarelui, de soia sau insecticide și fungicide performante, ci înseamnă să ne uităm la parcelele noastre din birou, și acest lucru este deja posibil și va fi la îndemâna oricui în viitorul apropiat. Așa că încă odată fermierii români vor avea acces prin intermediul Corteva la aceste servicii într-un timp foarte scurt”, a spus Maria Cîrjă.
Marius Marica, director de Marketing al Timac Agro a vorbit despre importanța inovației în ceea ce privește utilizarea fertilizatorilor. „Partea de inovație pe fertilizare este extrem de importantă în agricultură. Suntem într-un context în care dacă nu introduci inovație în tot ceea ce înseamnă imputuri pe care le adaugi nu poți face performanță. Suntem obligați să facem inovoație în ceea ce înseamnă fertilizare. Trendul arată că trebuie să producem mai mult, pe aceeași suprafață de teren, iar asta nu se poate face decât prin introducerea în tehnologie a inovației”, a spus Marica.