Protest inedit al firmelor care lucrează la Autostrada A0 Sud cu turcii de la Alsim Alarko. Pe panourile electronice de pe autostradă a apărut mesajul: „Alarko nu plătește facturile și ajustările de prețuri către subcontractori”.
Antreprenorul general de pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 Sud este în întârziere cu lucrările pe lotul 1, care ar fi trebuit deschis până la sfârșitul anului. În aceste condiții, CNAIR intenționează să deschidă circulației măcar porțiunea de la Jilava până la DN 4.
Nu ar fi singurele probleme pentru compania turcă. Subcontractorii nemulțumiți că nu au fost plătiți au postat pe panourile electronice un mesaj fără echivoc, care poate fi citit de toată lumea: „Alarko nu plătește facturile și ajustările de prețuri către subcontractori”.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a comentat situația pentru Gândul.
„CNAIR S.A. a luat permanent măsuri pentru a-i informa pe antreprenorii generali că trebuie să își plătească la timp subantreprenorii, prestatorii și furnizorii. Așa cum CNAIR S.A. își achită la timp obligațiile față de antreprenori, consider că este normal ca și aceștia, la rândul lor, să le plătească sumele datorate celor cu care lucrează.
În virtutea și în limitele atribuțiilor legale și clauzelor contractuale, ne-am asigurat și ne vom asigura permanent că aceste condiții sunt respectate.
Este foarte important, pentru bunul mers al proiectului, ca antreprenorii generali să se achite de datorii și să nu creeze blocaje artificiale prin neîndeplinirea acestor obligații. Sensul legislației adoptate de Guvernul României la inițiativa Ministerului Transporturilor este acela de a permite antreprenorilor să facă față creșterilor reale ale prețurilor în piață.
Nicidecum aceste măsuri nu au avut și nu au ca scop sporirea nejustificată a câștigurilor unor companii care au încheiat contracte cu CNAIR S.A”, a transmis Cristian Pistol pentru Gândul.
În afară de plângerile la CNAIR, subantreprenorii pot să și ceară în instanță drepturile cuvenite contractual. Însă, cu resurse financiare limitate, dar și cu teama ca nu vor mai primi contracte de la antreprenorul general, evită o confruntare directă cu acesta.
Contactați de Gândul, reprezentanții Alsim Alarko au precizat că nu au nimic de declarat.
Potrivit unor surse, mesajul de panouri referitor la compania Alsim Alarko ar fi fost postat de reprezentanții companiei românești UTI.
Cele două contracte de pe loturile 1 (16,93 km între A2/Cernica și Jilava) și 2 (16,30 km între Jilava și Bragadiru/DN6) ale A0Sud au fost semnate în 26 august 2019 și 09 martie 2019, cu 12 luni de proiectare și 30 de execuție fiecare.
Alsim Alarko este și una dintre companiile care va construi Magistrala 6 de Metrou.
”Secţiunea de sud a Magistralei 6 de metrou a primit astăzi (miercuri, n.r.) Autorizaţia de Construire. Asocierea în participaţiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, constructorul desemnat de către METROREX S.A. pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, demarează execuţia lucrărilor în şantier pe 15 decembrie 2023”, a anunţat, miercuri, Metrorex, într-un comunicat de presă.
Știre în curs de actualizare
CITEȘTE ȘI: